۱۳۹۴ آبان ۲۵, دوشنبه

کیک شکلاتی با تزئین میوه


کیک شکلاتی با تزئین میوه

براتون یک کیک خوشمزه شکلاتی آوردم که یکم ظاهر متفاوتی داره و دلیلشم اینه که اینبار از قالب تارت استفاده کرد و قالب را کوچکتر در نظر گرفتم چون می خواستم روی کیک را با میوه تازه پر کنم و در یک وعده خورده شه ..... قالب تارتی که انتخاب کردم از نوعی است که کف قالب جدا نمیشه و یکم هم برجسته است . از آنجاییکه دیواره قالب کوتاه است  انتظار کیک تپل نمی شه داشت . با این مقدار مواد من دو تا قالب 12 سانتی متری را پر کردم ولی اگه یک قالب 25 سانتی متری در دسترس دارید این میزان مواد ایده آله و یک کیک تپل خواهید داشت ;) ..


کیک شکلاتی با تزئین میوه

مواد لازم :

آرد 300 گرم
پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری
شکر 200 گرم
شیر 3/4 پیمانه
روغن مایع 3/4 پیمانه
تخم مرغ 3 عدد
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
وانیل 1/4 قاشق چایخوری

برای تزئین :

فیله پرتقال 
کیوی
توت فرنگی

فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید .

قالبتون را با روغن مایع چرب کنید .

تخم مرغها و شکر و وانیل را با همزن بزنید تا نرم و کرمی رنگ شه بعد همزمان که دستگاه همزن روشنه روغن مایع و شیر را اضافه کنید بعد که مواد مخلوط شد همزن را خاموش کنید .

در یک کاسه آرد و پودر کاکائو و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و به مایه تخم مرغ اضافه کنید به اندازه چند ثانیه همزن را روشن کنید تا مواد با هم خوب مخلوط شوند ( از هم زدن زیاد مواد بعد از اضافه کردن آرد به شدت اجتناب کنید ).

حالا مواد کیک را درون قالب ریخته و قالب را در فر گذاشته و کیک را به مدت 35 تا 40 دقیقه یا تا زمانیکه یک خلال دندان را درکیک فرو کنید و تمییز بیرون بیاد بپزید  .

کیک را ازفر درآورده بعد از خنک شدن از قالب جدا کنید.

میوه ها را روی کیک بچینید و در صورتیکه کیکتون بزرگه  و می خواهید میوه ها تازه و سالم بمونن از آگار آگار استفاده کنید که می تونید به طور مفصل در موردش اینجا بخونید ... نوش جان ....pegah


۴ نظر:

  1. عالیه پگاه عزیزم مانند همیشه هوس انگیزه کارتون راستى موفق شدین پیشنهاده منو بخونید? هلیناسادات...

    پاسخحذف
  2. عاشق دستور ها و عکس های اشپزى شماهستم . هلیناسادات

    پاسخحذف
  3. تشکر از دستورهای آشپزی پر از عشقتون سلامت باشید وپاینده

    پاسخحذف