۱۳۹۴ آبان ۱۹, سه‌شنبه

پلو شوشتری



پلو شوشتری

در نگاه اول این غذا ما رو یاد شوید لوبیا پلو  با مرغ می ندازه  ولی باور کنید طرز مخلوط کردن مواد با هم و پختنشون کمی مزه غذا رو متفاوت تر میکنه باور ندارید ؟؟؟ فقط کافیه یک بار این غذای جنوبی خوشمزه رو درست کنید تا کاملا متوجه منظورم شوید :)

مواد لازم :

برنج 3 پیمانه پلو پز
فیله مرغ  300 گرم مکعبی خرد شده
پیاز 1 عدد بزرگ و ریز خرد شده
لوبیا چشم بلبلی 1 پیمانه پخته شده
شوید تازه 1 پیمانه خرد شده  (  یا  شوید خشک 3 قاشق غذاخوری)
زعفران دم کرده و غلیظ 3 قاشق غذاخوری
آب 1 لیوان
نمک و فلفل به میزان لازم
زردچوبه و ادویه مرغ به میزان لازم


اول از همه برنج را با کمی نمک  و آب خیس کنید سپس آنرا آبکش کرده و به کناری بگذارید .

پیاز ریز خرد شده را در روغن سرخ کنید تا طلایی شه سپس به آن ادویه ها را اضافه کنید کمی تفت دهید تا بوی ادویه ها بلند شه ،  حالا فیله های مرغ را اضافه کنید و کمی تفت بدید تا رنگشون تغییر کنه و در ادامه زعفران دم کرده و نمک و فلفل و آب به  مرغ اضافه کنید و سر ظرف را بگذارید و اجازه دهید با حرارت کم  مرغ بپزد و تمام آب به خورد مواد رود .


یعد از اینکه خوراک کاملا خشک شد ، لوبیا چشم بلبلی را که از قبل  پخته بودید به مرغ اضافه کنید و بعد هم شوید را روی خوراک بریزید و کمی تفت دهید و مواد را از روی حرارت بردارید .( من از شوید خشک استفاده کردم )

حالا کف قابلمه کمی روغن بریزید من از ته دیگ سیب زمینی استفاده کردم چند تا برش سیب زمینی را کف قابلمه یچینید و بعد رو آن یک لایه برنج آبکش شده بریزید و روی برنج یک لایه از مواد مرغ و شوید و دوباره یک لایه برنج و روی برنج یک لایه از مواد مرغ  و تا انتهای مواد این کار را تکرار کنید .

روی سر برنج دمکش بگذارید و زیر حرارت را کم کنید واجازه دهید برنج به همراه مواد مرغ خوب دم بکشد .بعد از آماده شدن موقعی که می خواهید غذا رو در ظرف سرو بکشید کمی برنج را با مواد مرغ هم بزنید سپس آنرا سرو کنید ... نوش جان ....pegah

۲ نظر:

  1. دستت درد نکنه. دستورات خیلی عالین. خیل خو میشن.

    من همیشه مام اینجا ولی نظر دادن یه خرده سخته چون با فیلترشکن باید اومد واسم. ولی گفتم یه بار بیام و تشکر کنم مدیون نباشم. غالی هستی..

    پاسخحذف
  2. دستتون درد نکنه اینقدر خوب توضیح دادید فکر کنم ما أقایون هم بتونیم درست کنیم البته نه به خوبی خانومها..

    پاسخحذف