۱۳۹۴ خرداد ۱, جمعه

کباب بادمجان ترکی ( Turkish eggplant kebab )


کباب بادمجان ترکی (  Turkish eggplant kebab )

اگه عین من عاشق بادمجون هستید حتما این غذای عالی رو امتحان کنید این غذا هم نوع عربیش وجود داره و هم نوع تُرکیش که ظاهر غذا یه شکله فقط یه کوچولو مواد اولیه این غذا مثل سبزی و ادویه ها متفاوته ... من یکی از دستورهای نوع ترکی این غذا رو درست کردم چون ظاهرا دستورهای زیادی برای این غذای ترکی وجود داره ،  انشاالله اگه عمری باقی بود دستور نوع عربیش رو هم براتون می گذارم .....اصلا به نظر من  این غذا به هر روشی که درست شه یکی از بهترینهاست نکته قابل ذکر اینه که هم می تونید روی منقل این غذا رو کباب کنید که برای این منظور یک در میان بادمجان و گوشت را باید به سیخ بکشید و یا می توانید به روشی که در زیر براتون نوشتم این غذا رو آماده کنید ....امیدوارم به هر روشی که آنرا می پزید  از مزه خوبش  لذت ببرید .. pegah

مواد لازم :

بادمجان 2 عدد متوسط
گوشت چرخکرده 300 گرم
پیاز رنده شده و آب گرفته 1 عدد کوچک
فلفل قرمز و نمک و ادویه به میزان لازم 

مواد لازم برای سس :
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذا خوری
نمک و فلفل به میزان لازم
آب جوش 2 پیمانه
روغن مایع 1 قاشق غذاخوری


اول بادمجانها را با پوست به اندازه های 2 سانتی متری حلقه حلقه کنید و بعد کمی نمک بپاشید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بمونه تا تلخی آن گرفته شود بعد بادمجانها را با دستمال آشپزخانه خشک کنید و به کناری بگذارید .


در یک کاسه گوشت چرخکرده رو با ادویه و نمک و فلفل و پیاز مخلوط کنید و خوب ورز بدید و بعد به اندازه یک گردو از گوشت بردارید و به اندازه قطر بادمجانها ، گوشت را در دست فرم بدید درست مانند تصویر..

فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید .


حالا به صورت یک در میان بادمجان و گوشت را روی هم بگذارید و توی یک ظرف مناسب فر ، تنگاتنگ هم  بچینید .

برای تهیه سس : در یک کاسه  رب گوجه و نمک و فلفل و دو لیوان آب و روغن مایع را با هم مخلوط کنید و روی بادمجانها بریزید و لابه لای بادمجانها از گوجه حلقه شده یا گیلاسی استفاده کنید اگر فلفل سبز تند در دسترسه از اون هم می تونید استفاده کنید . 

سپس ظرف را توی فر بگذارید تا به مدت 45 دقیقه غذا بپزه و آماده سرو شه ، با نان یا پلو نوش جان کنید ....pegah

۶ نظر:

  1. وااای پگاه جون خیلی خوشمزه به نظر میرسه.من که حتما درستش میکنم.ممنون

    پاسخحذف
  2. خیلییی خوشمزست ، هم استانبول خوردم و هم اینجا ، اما خونگیش یه چیز دیگه است ، من به اسم کازان کباب گذاشته بودم ، دستت درد نکنه و نوش جونتون میدونم خیلی عالی شده رفیق :*****

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. واقعااا عالیه رزی جونم جات خیلی خالی بود البته تو مطمنا بهترشو می درستی رفیق :****

      حذف
  3. ممنون خانوم گلی. عزیزم شما رشت کلاس آموزش آشپزی ندارید؟ من هم رشت زندگی میکنم و خیلی دلم میخواد کلاس برم.

    پاسخحذف