۱۳۹۴ اردیبهشت ۶, یکشنبه

کیک پنیر و گردو (cheddar & walnut cake)


کیک پنیر و گردو(cheddar & walnut cake)

خیلی ها مثل من دوست دارن علاوه بر پنیرهای نام آشنای وطنی یه گریزی هم به طعم پنیرهای متفاوت و فوق العاده خارجی داشته باشند . البته متاسفانه در ایران دنیای خوشمزه  پنیرهای خارجی ناشناخته مونده و تعداد محدودی از این پنیرها معرف حضور دوستداران پنیراست . این بار  براتون یه کیک متفاوت آوردم که با داشتن پنیر چدار طعم معرکه ای داره خیلی ها باورشون بر اینه که پنیر چدار چون بوی تند و خاصی داره  فقط برای غذا مناسبه ولی از روی تجربه می تونم بگم اگه پنیر چدار آب شه و بعد به کیک یا شیرینی اضافه شه بوی تند خودشو از دست می ده و خیلی هم لذیذ میشه .....

چدار یکی از این پنیرهای خوشمزه خارجیه که کاربرد زیادی در غذا ، شیرینی ، کیک ، دسر و نان دارد  .این پنیر یک پنیر انگلیسیه و بهتره بگم یکی از پر مصرف ترین پنیرهای انگلیسی است و اسمش را از روستای چدار واقع در سامرست انگلستان گرفته ، این پنیر از شیر گاو تهیه می شه و رنگش زرد و زرد مایل به سفید و یا سفیده ، بافتی سفت ، طعمی خوب و بوی تقریبا تند از خصوصیات بارز پنیر چدار است . به شخصه مزه این پنیر رو توی نان و کیک  خیلی دوست دارم می تونید به سوپ هم اضافه کنید و .... اینم از عکس پنیر چدارکه پایین براتون گذاشتم .و دستور یک کیک بینهایت خوشمزه رو هم به آن اضافه کردم امیدوارم درست کنید و لذت ببرید  :)


کیک پنیر و گردو (cheddar & walnut cake)

مواد لازم :

پنیر چدار 80 گرم
شکر دانه ریز 35 گرم
شیر 48 میلی لیتر
روغن مایع 40 میلی لیتر
آرد 88 گرم 
گردو خرد شده 30 گرم
تخم مرغ 4 عدد
شکر 50 گرم
کرم تارتار 1/8 قاشق چایخوری

مواد لازم برای کاور کیک :
کرم کره ای وانیلی ( می تونید اینجا دستورشو ببینید )


فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید .
کف قالب گرد یا تو خالی 20 سانتی متری کیک را کاغذ روغنی بندازید .


اول زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید .

یک قاشق از آرد دستور را با گردو مخلوط کنید ( این کار کمک می کنه موقع پخت کیک همه گردو، به ته قالب نره )

حالا پنیر چدار را به همراه شکر دانه ریز( 35 گرم ) روغن و شیر در یک کاسه بریزید .کاسه را روی بخار آب قرار دهید ( به روش بن ماری ) خوب هم بزنید تا پنیر ذوب  و یکدست شود .


مایع پنیر را از روی بخار آب بردارید وآرد را در سه مرحله به آن اضافه کنید .


حالا زرده های تخم مرغ را یکی یکی اضافه کنید و خوب هم بزنید  یعنی وقتی اولین زرده به خورد خمیر رفت ، بعدی  را اضافه کنید سپس گردویی که به آرد آغشته کرده بودید را هم به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود .

در یک کاسه تمییز، سفیده های تخم مرغ را با همزن بزنید و وسط هم زدن ،کرم تار تار و بعد شکر را در دو مرحله به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سفیده فرم بگیره و سفت شود .


سفیده فرم گرفته را در سه مرحله به خمیر کیک اضافه کنید و به صورت دورانی هم بزنید تا سفیده با خمیر مخلوط شود ولی پف خود را از دست ندهد . 

مایع کیک آماده شده را در قالب بریزید و کیک را توی فر گذاشته تا به مدت 20 تا 30 دقیقه یا تا زمانیکه یک خلال دندان را توی کیک فرو کنید و تمییز بیرون بیاد ، بپزید .

کیک پخته شده را روی  پنجره سیمی بگذارید تا خنک شه و بعد با کرم وانیلی که می تونید دستورش را اینجا ببینید روی آنرا کاور کنید .نوش جان .....pegah


۸ نظر:

  1. بایدم خوشمزه باشه ، منم عاشق پنیر چدار هستم و تجربه ی پختن کیک با پنیر رو دارم ، حتما با چدار هم عالی میشه ، دستت درد نکنه عزیزم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فدات ری جون مهربونم :* وای خیلی خوبه از همه بهتر اینه که پنیر توی کیک اصلا بوی بدی نمی ده :**

      حذف
  2. به به ، خیلی عالیه . من عاشق پنیر چدارم . خیلی باید خوشمطه باشه . دستتون درد نکنه و نوش جان

    پاسخحذف
  3. پگاه جان بازم من اومدم به همراه سئوال، به نظرم اومد اين مواد خيلى كمه و كيك كوچيكى ميشه.آيا شما همين اندازه را استفاده كردين براى اين كيك داخل عكس.
    به نظر كه عالى مياد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نه عزیزم اندازه اش دقیقا اندازه قالب 20 ساانتی متریه و بله کل مواد برای همین قالب مناسبه :)

      حذف