۱۳۹۴ فروردین ۳۱, دوشنبه

گوجه خشک ( dried tomatoes )


گوجه خشک ( dried tomatoes )

از آنجایی که من شمال زندگی می کنم و خیلی کم روزهای آفتابی داریم و اگه آفتاب هم باشه زیاد داغ نیست و هوا هم مرطوبه به سختی میشه خیلی از چیزایی که احتیاج به خشک شدن در آفتاب تند و تیز داره رو درست کنم برای همین تنها روشهایی که  برام باقی می مونه ، استفاده از فر و رادیاتور  است که ترجیحا از فر استفاده می کنم چون یه وروجک توی خونه  دارم که اجازه نمی ده روی رادیاتور چیزی برای خشک شدن بگذارم .خلاصه از آنجاییکه حتی اگه شرایط جور نباشه نمی تونم فکر درست کردن چیزی رو از سرم بیرون کنم دست بکار شدم و با گوجه های متوسط گوجه خشک رو توی فر درست کردم که روش ساده اونو می تونید پایین بخونید ولی خیلی خیلی مشتاقم  یک بار زیر آفتاب داغ جنوب ، گوجه ها رو خشک کنم .


مواد لازم :

گوجه سالم 1 کیلو
نمک مقداری

فر را روی 130 درجه سانتی گراد گرم کنید .


گوجه ها را برش بزنید البته برشهاتون نباید نازک باشه می تونید هم به صورت حلقه ای و هم به صورت چهارقاچ آنها را ببرید .
گوجه ها را روی سینی فر بچینید و روی آنها نمک بپاشید و بعد توی فر بگذارید و در فر را کاملا نبندید یعنی نیمه باز بگذارید و اجازه بدید به مدت 2 تا 3 ساعت شاید هم بیشتر خیلی آروم برای خودش خشک شه . یادتون باشه اگه کاملا خشک نشه کپک می زنه .
بعد از اینکه گوجه ها خشک شدن از فر در بیارید و اجازه بدید سرد شه و بعد می تونید آنها را توی روغن زیتون بریزید و به مدت طولانی تری مورد استفاده قرار بدید ... نوش جان ....pegah



۳ نظر:

  1. من عاشق گوجه خشک هستم ، منم مثل تو رطوبت اینجا بالاست و خشک شدن به سختی انجام میشه ، یه بار من تو فر درست کردم که ناموفق بود و گوجه هام انقدر آب انداخت که عطایش را به لقایش بخشیدم ، حالا این گوجه های خوشگلت رو که دیدم باز به سرم زد ، رفتم خرید گوجه خوب دیدم حتما دوباره دست به کار میشم ، دستت درد نکنه عزیزم :)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. رزی جونم اگه گوجه زیاد آبداره یکم فشارش بده آب اضافیش خارج شه بعد رو سینی بگذار تا خشک شه :* نوش جونت عزیزم

      حذف
  2. age doost dashte bashed mitoonid gojehaye khoshketono toye ye zarfe shisheye dar dar berizid ba namak va felfel va ba rooghan zeytoon shishe ro por konid chizi ro ke inja toye California man kharidari mikonam khoshmaze tar mishe,

    پاسخحذف