۱۳۹۴ فروردین ۱۶, یکشنبه

آش شلغم


آش شلغم 

راستش این آش رو وقتی توی زمستون سرما خورده بودم ، با مواد موجود توی خونه درست کردم و تبدیل  شد به یه آش من درآوردی خوشمزه که خیلی  دوستش داشتم و ازش  لذت بردم . چون تنها حالتی که با کلی شرمندگی می تونم شلغم بخورم ( البته از خواص بی نظیرش مطلعم ) توی آشه و گرنه شلغم که خیلی خوبه ، من ازش فراریم  :)) متاسفانه فرصت نشد توی زمستون این پست را آپ کنم ولی الان در خدمتم با دستوراین آش شلغم پگاه پز که تقدیم می کنم با عشق به شما دوستان شلغم دوست  :) 

مواد لازم :

شلغم 4 عدد متوسط
پیاز 1 عدد متوسط ریز خرد شده
برنج نیم دانه 1/2 پیمانه
آب 2 تا 3 لیتر
نخود پخته شده 1 پیمانه
عدس و لوبیا چشم بلبلی خام از هر کدوم نصف پیمانه
سبزی آش 400 گرم 
ترخون  تازه خد شده 1 قاشق غذاخوری
زردچوبه و نمک و فلفل به میزان لازم


شلغم را خرد کنید و به همراه پیاز ، برنج ، زردچوبه ، نمک ، فلفل ، حبوبات خام و نخود پخته و آب توی دیگ بریزید و روی حرارت بگذارید تا بپزد و برنج حسابی باز شه و لعاب پس بده .



در آخر هم سبزی آش و ترخون را اضافه کنید و نمک آش را اندازه کنید و اجازه دهید آش جا بیفته  و با نارنج یا لیمو تازه نوش جااان کنید  ...pegah

نکته: من دوست داشتم توی آش ،حبوبات له شه . اگه دوست دارید حبوبات توی آش معلوم باشه ، می تونید حبوبات را بعد از لعاب پس دادن برنج،   اضافه کنید .


۴ نظر:

  1. حدس میزنم چقدر خوشمزست ، من با ماست میخورم لدفا :))) البته میدونم اثری از آثارش دیگه خونتون نیست :))

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. رزی من فک کردم خودم با ماست فقط می خورم :))) خدا رو شکر تو هم عین منی رفیق :***

      حذف
  2. ﺳﻼﻡ عزیزم
    ﺑﺴﯿﺎﺍﺍﺭ ﻋﺎﻟﯿﻪ ﻭ ﺧﻮﺷﻤﺰﻩ ﭘﮕﺎﻩ ﺟﻮﻧﻢ ﻧﻮﺵ ﺟﻮﻧﺖ ﺩﻭﺳﺖ ﻫﻨﺮﻣﻨﺪﻡ ...

    پاسخحذف