۱۳۹۳ اسفند ۷, پنجشنبه

پتاژ کدوحلوایی ( pumpkin potage )


پتاژ کدوحلوایی ( pumpkin potage )

با سرد شدن هوا بازار درست کردن سوپ و آش در خانه ما همیشه به راه است. این بار یک پتاژ مقوی و خوشمزه را به شما معرفی می کنم. پتاژ در واقع یک مدل سوپ است، با این تفاوت که همه مواد آن در مرحله ای از پخت، پوره و یکدست می شود، این عکس و دستور را برای مجله سیب سبز در نظر گرفته بودم  و اینجا با شما هم به اشتراک می گذارم . با دستور مقوی این سوپ خوشمزه با من همراه باشید.

کدو حلوایی خوشمزه و پر خاصیت، سرشار از بتاکاروتن، ویتامین C، ویتامین E و آنتی اکسیدان است، یعنی با وجود موارد یاد شده از بروز سرما خوردگی، آنفلونزا، بیماری های قلبی، سرطان، آب مروارید، فشار خون بالا، سنگ کلیه و افسردگی جلوگیری می کند. برای خرید کدو حلوایی، کدویی را انتخاب کنید که زدگی نداشته و پوست و گوشت سفتی داشته باشد. کدو را در جای خشک وخنک ( خارج از یخچال ) دور از آفتاب می توانید به مدت طولانی نگه داری کنید. زمانی که کدو را به اندازه مصرف برش زدید و مقداری از آن باقی ماند، بدون آنکه تخم کدو را از داخل کدو خارج کنید سر آن را با پلاستیک فریزر بپوشانید و داخل یخچال بگذارید. شما حتی می توانید علاوه بر اینکه کدو را کنار غذا  و داخل سوپ استفاده می کنید آن را بخار پز کرده و حداکثر تا یک ماه در فریزر نگه داری و مصرف کنید .


مواد لازم:

کدو حلوایی 300 گرم مکعبی خرد شده
پیاز یک عدد متوسط 
سیب زمینی یک عدد متوسط 
هویج یک عدد متوسط 
آب مرغ ( استاک مرغ) یک لیتر
پودر پاپریکا یک قاشق مرباخوری
روغن زیتون سه قاشق غذاخوری
آب لیموی تازه یک قاشق غذاخوری
زردچوبه، نمک و فلفل به میزان لازم
خامه صبحانه و جعفری برای تزئین


پیاز، سیب زمینی و هویج را نگینی خرد کنید و به کناری بگذارید. پیاز را با روغن زیتون کمی تفت دهید تا نرم و سبک شود. کدو حلوایی، سیب زمینی و هویج را به همراه پودر پاپریکا، زردچوبه، نمک و فلفل به پیاز اضافه کنید و به مدت سه دقیقه تفت دهید. 

آب مرغ را به مواد بالا اضافه کرده و به مدت 45 دقیقه اجازه دهید سوپ بپزد و سبزیجات خوب نرم شوند. سوپ را با بلندر یا با دستگاه غذاساز پوره کنید. 

پتاژ ( سوپ پوره شده ) را دوباره داخل دیگ بریزید و 5 دقیقه دیگر، حرارت دهید تا آب اضافی آن تبخیر شود و بعد آب لیمو را اضافه کنید. همان طور که در تصویر می بینید من پتاژ را در خود کدوحلوایی سرو کردم. برای این منظور، یک کدو حلوایی کوچک را از وسط به دو نیم تقسیم و بعد با قاشق توی آنرا خالی و بعد بخار پز کردم ،  سپس پتاژ آماده شده را درون کدو حلوایی ریخته و آنرا با خامه و جعفری سرو کردم.

۶ نظر:

  1. به به ، از اون خوشمزه هاستا ، از قیافه ی خوشگلش معلومه ... دستت درد نکنه و نوش جونتون

    پاسخحذف
  2. ی ی ی جان ظرفش رو ببین ^_^
    من عاشق این سوپ هستم , پای ثابت پاییز و زمستون رو سفرمونه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. منم اگه شانس بیارمو و کدو حلواییش زیاد شیرین نباشه دوسش دارم :* :D

      حذف
  3. سلام پگاه جان...به به..خوشمزه و عالی..حتما امتحان میکنم عزیزم...
    نوش جان

    پاسخحذف