۱۳۹۳ بهمن ۲۴, جمعه

کیک رولت با گلهای خامه ای


 کیک رولت با گل های خامه ای

 باز هم یک سال دیگه ورق خورد و روز 23 بهمن ماه زادروز اینجانب از راه رسید اگرچه درست کردن کیک تولد یکی از سرگرمیهای مورد علاقه منه ولی ترجیحا دوست دارم روز تولدم تو آشپزخونه نرم :))  با این وجود وسوسه درست کردن کیک نمی گذاره بیکار بشینم . این کیک را با رولت شکلاتی و فیلینگ موز و خامه و گلهای رنگارنگ خامه ای درست کردم .....دستور رولت شکلاتی رو به زودی به وبلاگ اضافه میکنم و مراحل کار رو هم مصور براتون گذاشتم اگه دوست دارید یه کیک بی دردسر درست کنید و از روز تولدتون لذت ببرید و استراحت کنید دور این کیک را یه خط بزرگ قرمز بکشید که هم پر کاره و هم وقت گیر ولی خوب می تونه یه کیک خاص باشه  :) .  می تونید کیکی که پارسال برای تولدم درست کردم رو هم اینجا ببینید.



من برای کیک تولدم دو تا رولت شکلاتی درست کردم که هر کدوم را به دو قسمت مساوی تقسیم کردم در کل 4 تا رولت کوچک داشتم .....رولت شکلاتی پخته شده رو با کاغذش روی سطح کار گذاشتم و اجازه دادم کمی ولرم شه  بعد از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم کردم و بعد رولش کردم و به کنار گذاشتم تا کاملا سرد شه.

بعد رول را باز کردم و وسطش را با خامه فرم گرفته و موز پر کردم  البته چون خانواده من زیاد اهل کیک هایی با فیلینگ خامه ای نیستن ترجیحا خیلی کم خامه ریختم شما می تونید وسط کیک را با خامه بیشتری پر کنید که کاملا سلیقه ایه :) ...هر چهار عدد رولت را به این صورت پر کردم وبعد  اولی را  رول کردم و روی رول دوم گذاشتم و دوباره رول کردم همین کارو تا انتها انجام دادم .


مانند تصویر یک رولت لایه لایه بزرگ بدست آمد.

با خامه فرم گرفته روی رولت را خامه کشی کردم و بعد با شکلات چیپسی زیر آنرا تزیین کردم .

بعد گاناش را درست کردم که می تونید اینجا دستورش را ببینید. گذاشتم کمی سرد شد و بعد روی خامه ریختم .



حالا رفتم سراغ رنگ و خامه ، اول رنگ را به خامه اضافه کردم و خوب هم زدم تا خامه قنادی فرم گرفت و بعد روی کار را با گلهایی که می بینید تزیین کردم . و آماده شدم تا شب برش بزنم .


ببخشید که عکس خوبی از برش خوردنش نتونستم بگیرم دیگه موقع که مهمون دارم وقت عکاسی با دقت پیش نمیاد ولی می خواستم شما عزیزان برش خورده کیک را  هم ببینید . :)  ......pegah


۱۴ نظر:

  1. بازم تولدت مبارک عزیزم ...همه چی عالی و پرفکت واقعا خسته نباشی

    پاسخحذف
  2. گلم لینکی که برای کیک تولد پارسالت دادی میره روی گاناش عزیزم

    پاسخحذف
  3. خیلی عالی و زیبا شده <3 دست گلتون درد نکنه و تولدتون هم مبارک باشه .

    پاسخحذف
  4. سلام پگاه جونم....تولدت مبارک عزیزم......ایشالله که هزار ساله بشی و همیشه تنت سالم و دلت شاد باشه گلم...
    کیکت هم واقعا فوق العاده شده....با یه دستور عالی ...
    پگاه جونم بهمنیا واقعا گلن...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام فیروزه جونم ، ممنونم مهربونم ، شما هم گلید عزیز دلم :****

      حذف
  5. عاشق این کیکت هستم ، خیلی تمیز و شیکه ، اتفاقا با اینکه خسته شدی اما انگار بهترین هدیه رو برای تولد خودت دادی ، امیدوارم همواره تنت سلامت باشه و برای تولدهات کیکهای خوشگل موشگل بپزی :**

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مرسیییییییییی رزی جونم ، آره خدایش خسته شدم ولی نتیجه کار بد نبود و تعریف شما دوستان خستگیشو از تنم بیرون کرد :****

      حذف
  6. عالیییییییی پر توان باشی. تولدت مبارک توی فیس بوک هم پیام گذاشتم و در مورد خامه سوال کردم. خامه قنادی چه فرقی با خامه ای که خودمون درست میکنیم داره؟ اخه خامه قنادی خیلی خوب فرم میگیره

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنونم لطف دارید ، والا منم دقیقا نمی دونم توی خامه های قنادی برای فرم گیری بهتر از چه راهکاری استفاده می کنن شاید از پودر خامه یا بعضا از آرد ذرت برای فرم گیری بهتر استفاده می کنند یا شاید از خامه هایی با درصد چربی بالاتر از 30 درصد استفاده می کنند .

      حذف
  7. اون قسمت ک گفتین کیک پارسال اونو میزنم گاناش میاد

    پاسخحذف