۱۳۹۴ آذر ۲۲, یکشنبه

کیک لبو ( beets cake )


کیک لبو ( beets cake )

سلااام دوستان و همراهان همیشگی براتون یه کیک خوشمزه آوردم که برای بچه ها و بزرگترهایی که خیلی با چغندر قرمز رابطه خوبی ندارن یک در یکه ، منتها من چند مدل کیک با لبو پختم که این یکی از اونهاست این کیک را با آب لبویی که پخته بودم درست کردم با وجودیکه خیلی خیلی مایه قرمزی داشت ولی موقع پخت رنگ خودشو از دست داد و فقط یک تنالیته ای از رنگ صورتی و قرمز ازش باقی موند  ولی مزه اش بی نظیر بود ... امیدوارم درست کنید و از مزه خوبش لذت ببرید ...pegah

کیک لبو ( beets cake )

مواد لازم :

آرد 300 گرم
شکر 200 گرم
آب لبو 3/4 پیمانه
روغن مایع 3/4 پیمانه
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
بیکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری
تخم مرغ 3 عدد



اول از همه بگم که هم می تونید لبوی تازه رو توی دستگاه آبمیوه گیری بریزید و به اندازه 3/4 از آبش رو توی دستور کیک استفاده کنید . و یا اینکه وقتی لبو رو آبپز کردید از آب اضافیش برای درست کردن کیک استفاده کنید .

فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید .

کف قالبتون رو با روغن مایع چرب کنید .

توی کاسه همزن تخم مرغها را به همراه شکر خوب هم بزنید تا پفکی و حجیم شه بعد وانیل را اضافه کنید حالا همچنان که همزن روشنه بهش روغن مایع و آب لبو رو اضافه کنید و بعد از چند ثانیه دستگاه رو خاموش کنید .

در یک کاسه آرد و بیکینگ پودر رو با هم مخلوط کنید و بعد به مواد کیک اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا با هم مخلوط شه می تونید به مدت چند ثانیه با همزن ، هم بزنید ( یادتون باشه فقط چند ثانیه ).

حالا مایه کیک را توی قالب بریزید و قالب را درون فر به مدت 40 تا 45 دقیقه یا تا زمانیکه یک خلال دندون رو داخل کیک فرو کرده و تمییز بیرون بیاد بپزید .

بعد از اینکه کیک سرد شد از قالب جدا کرده و روی آنرا با پودر قند و لبوی پخته و رنده شده تزئین کنید .نوش جان ...pegah 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر