۱۳۹۴ فروردین ۱۰, دوشنبه

دسر کنافه با پنیر و سمولینا ( knafeh with cheese and semolina )


کنافه با پنیر و سمولینا( knafeh with  cheese and semolina )

اولین پست بهاری من یه دسر شیرین ، خوشمزه ، خوشگل و آسونه.  قبلا در اینجا آرد سمولینا را به شما معرفی کرده بودم این آرد همونیه که هندی ،پاکستانی  و افغانی ها و اعراب  بهش سمید ، و ترکها بهش  ایرمیک می گن و به انگلیسی و ... هم سمولینا میشه همه اینا رو گفتم چون سری پیش که یه دستور از این آرد  گذاشتم دوستان کلی در موردش سوال کرده بودند :) عکس آرد رو هم می تونید اینجا ببینید . و اما این دسر که با رشته کادایف درست میشه یه دسر بسیار معروفه البته در کشور ترکیه و بین اعراب هم این دسر یکی از معروفترین هاست ، شما می تونید از انواع مختلفی مواد میانی برای داخل این رشته ها استفاده کنید و بعد با یک شهد غلیظ و خوشمزه شیرینی را کاملا مزه دار کنید. خوشبختانه توی ایران شرکت " ای دو " بسته های خام کادایف را به فروش می رسونه که کار را برای درست کردن یه دسر آسون ، هموار کرده و می تونید از سوپر مارکتهای بزرگ تهیه بفرمایید و اما اصل مطلب که دستور این شیرینی عالیه .....


مواد لازم :

رشته کادایف خام نصف بسته یا 400 گرم
کره ذوب و سرد شده 30 گرم
پنیر ماسکارپونه ( خامه ای) 200 گرم
شیر3/4 پیمانه
آرد سمولینا 3 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای شهد:

شکر 2 پیمانه
آب 1 پیمانه
گلاب 2 قاشق غذاخوری
آبلیمو 1 قاشق مربا خوری

پسته خرد شده برای تزئین


اول از همه شهد را آماده کنید چون قراره شهد سرد رو روی کنافه داغ بریزید . پس شکر و آب را روی حرارت بگذارید تا شکر در آب حل شه و بعد از اینکه کمی قوام آمد گلاب را اضافه کنید و در آخر هم برای اینکه شهدتون شکرک نزنه آبلیمو را اضافه کنید و بعد از 2 دقیقه جوشیدن از روی حرارت بردارید و به کناری بگذارید تا سرد شه .


توی قالب های مافین را با کره ذوب شده چرب کنید .
فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید .

حالا مواد میانی کنافه را درست کنید :


سه چهارم از قالب های مافین را با رشته کادایف پر کنید .
بعد شیر را در یک دیگ کوچک بریزید و روی حرارت قرار بدید تا جوش بیاد زیر حرارت رو کم ، سپس آرد سمولینا را اضافه کنید و هم بزنید.


حالا نوبت اضافه کردن پنیر ماسکارپونه است ، اون رو هم اضافه کنید و خوب مواد را با هم مخلوط کنید تا کمی غلیظ بشه .بعد مواد رو از روی حرارت بردارید و به کناری بگذارید تا خنک شه .


یک قاشق غذا خوری از مواد پنیری بدست آمده را وسط  رشته هایی که در قالب مافین ریخته بودید بریزید و بعد روی مواد پنیری را با کمی دیگر از رشته کادایف بپوشانید . اگه مقداری از کره ذوب شده اضافه آمده بود به مقدار کمی روی رشته های کادایف  بریزید و بعد قالب را توی فر بگذارید تا به مدت 15 تا 20 دقیقه دسر بپزد و زیر و روی دسر  طلایی و برشته شود .

کنافه را از فر درآورده و بلافاصله روی آن شربت سرد شده بریزد تا به خورد دسر بره . یادتون باشه اگه شربت گرم باشه دسرتون رو خمیر می کنه .



 اینم یه دسر خوشمزه و شیرین و پنیری که می تونید روی آنرا با پسته خرد شده تزئین کنید . نوش جان ....pegah


۲ نظر:

  1. معلومه که خیلی خوشمزه شده پگاه جان ، مدلهای مختلفش رو اینجا خوردم ، از اونایی که زیاد توش پنیر داره خیلی خوشم نمیاد ، خصوصا پنیری که نمک داشته باشه ، اما دستور تو خیلی خوبه که با ماسکارپونه هست ، دستت درد نکنه بابت دستور کاملت ، نوش جونتون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نوش جونت رزی جونم منم از اونی که توش پنیر شور داره بدم میاد نمی تونم مزه شیرین شهد و طعم شور پنیر رو با هم تحمل کنم :))) ولی خوشبختانه من ماسکارپونه رو انتخاب کردم که به نظر خودم این مشکلو حل کرد و طعمش خیلی خوب شد . جات واقعاااا خالی بود رفیق <3

      حذف