۱۳۹۳ اسفند ۲۷, چهارشنبه

بیسکویت بادامی حاجی فیروز



امسال یعنی آخرهای سال 1393 دوست داشتم برای سال جدید ،  یه آیتم متفاوت بین بیسکویت هام داشته باشم ، یه سنبل زیبا و همیشه شاد ، چیزی که بچه ها دوست داشته باشن و به نظرم حاجی فیروز می تونه یه آیتم و شخصیت شاد و بامزه باشه مخصوصا برای بچه های عزیز. من روی این بیسکویت ها را با رویال آیسینگ رنگ کردم شما می تونید با خمیر فوندانت یا مارزیپان اینکارو کنید که در هر حالت بسیار زیبا خواهد بود . از صمیم قلب عید را به همه شما عزیزانم تبریک می گم  و آرزو می کنم سال 1394 پر از شادکامی و سلامتی و برکت  برای یکایک شما عزیزان دل باشه  :) <3


بیسکویت بادامی حاجی فیروز

مواد لازم :

آرد 2 و 3/4  پیمانه
بادام خام درختی 100 گرم
کره 220 گرم
پودر شکر 3/4  پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
بیکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری
وانیل 1/4 قاشق چایخوری

برای تزئین:

رویال آیسینگ ( می تونید اینجا دستورش را ببینید )
رنگ سیاه خوراکی
رنگ قرمز خوراکی


بادام های خام را به مدت 5 دقیقه در آب داغ بجوشانید تا پوست آن کنده شود سپس بادام های پوست کنده را روی حوله آشپزخانه بگذارید تا خشک شود. حالا بادام ها را با دو قاشق از پودر شکر که در دستور آمده در دستگاه مولینکس بریزید و پودر کنید تا مانند آرد شود .
در یک کاسه آرد و بیکینگ پودر و آرد بادام را با هم مخلوط کنید .

در کاسه همزن پودر شکر و کره را خوب هم بزنید تا کرم رنگ شود .


بعد تخم مرغ را اضافه کنید و خوب هم بزنید در این هنگام وانیل را هم اضافه کنید .
حالا آردهای مخلوط شده را  به بقیه مواد اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا خمیری حاصل شه که به دست نچسبه این خمیر کمی نرم و شل است و از زیاد ورز دادن آن به شدت خودداری کنید. خمیر را در پلاستیک فریزر گذاشته و به مدت 4 ساعت یا یک شبانه روز در یخچال  استراحت دهید .

فر را روی 170 درجه سانتی گراد گرم کنید و کف سینی فر را کاغذ روغنی بندازید .


خمیر را از یخچال درآورده و بین پلاستیک فریزر با وردنه به ضخامت نیم سانتی متر باز کنید . حالا با قالب اشک بزرگ خمیر را قالب بزنید و روی کاغذ روغنی با فاصله از هم آنها را بچینید.

بیسکویت ها را به مدت 12 تا 15 دقیقه در فر بپزید .بعد از فر درآورده و اجازه دهید کاملا سرد شود . طبق روش گفته شده در اینجا آیسینگ را آماده کنید .


وقتی آیسینگ آماده شد در سه کاسه مجزا آنرا تقسیم کنید و به کاسه اول رنگ قرمز ، به کاسه دوم رنگ سیاه اضافه کنید و کاسه سوم را بدون رنگ یعنی سفید بگذارید .

آیسینگ های رنگی را در قیف بریزید و با دقت اول حاشیه ها و بعد داخل بسکویت را طبق تصویر رنگ کنید , بعد اجاز دهید آیسینگ روی بیسکویت خشک شود .من آیسینگ را غلیظ درست کردم چون وقت کافی برای اینکه بمونم و لایه ها خشک شه و بعد رنگ دوم را به بیسکویت اضافه کنم نداشتم امیدوارم استفاده لازم را برده باشید نوش جان ...pegah

۵ نظر:

  1. چقدر گوگولی و خوشگل ..به به من امسال میخواستم ترافل حاجی فیروز درست کنم که به دو دلیل نشد یکیش مریضی خودمون کل خونواده و یکی هم اینکه قیف بستنی کوچ.لو گیرم نیومد چون میخواستم به جای کلاه حاجی فیروز ازش استفاده کنم ...حالا اگه شد وسط عید درست میکنم اگه هم نشد سال دیگه اگه زنده بودیم :)
    سال نو رو بهت تبریک میگم عزیزم سالی سرشار از موفقیت و سلامتی برات ارزومندم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فدای محبتت بشم من مهربونم :*** انشالله خدا سلامتی بده و هر چی زودتر خوب شی شادی جونم راستی لوازم قنادی کاویانپور توی دیلمان از این قیفها داشت <3

      حذف
  2. من عاشق این خوشگلا شدم رفت پی کارش ، خیلی مظلوم و نازن ، خسته نباشی عزیزم

    پاسخحذف
  3. به به ، خیلی بیسکویت ها قشنگ و بامزه شدند . دستتون درد نکنه پگاه جون <3
    سال نو مبارک باشه ، امیدوارم سالی پر از سلامتی و شادی در کنار خوانوادتون داشته باشید <3

    پاسخحذف
  4. خیلی باحال شده پگاه جون
    حس میکنم که اون وروجک چقدر از دیدن و خوردن اینها خوشحال شده :)))
    سال نو هم مبارک باشه و امیدوارم که در این سال جدید همه چیز به کامتون باشه

    پاسخحذف