۱۳۹۳ شهریور ۶, پنجشنبه

بستنی انبه


بستنی انبه

خدا می دونه چه آرزوهایی داشتم برای سرو این بستنی  خوشمزه ....باز خوبه حداقل 5 تا دونه عکس موقعی که داشتم بستنی را با اسکوپ رول می کردم گرفتم وگرنه آرزوی گذاشتن عکسهای این بستنی به دلم می موند :))) ..اصل ماجرا اینه که ...موقع ایکه داشتم بستنی را اسکوپ می زدم و توی ظرف سرو می ریختم کاسه شیشه ایی بستنی از روی کانتر لیز خوردم و افتاد و هزار تیکه شد و توی بستنی خوشمزه انبه ایی ...پر از خرده شیشه شد من و خانواده هم فقط همون دو اسکوپی که رول کرده بودم نسیبمون شد :))) ... به هر حال اشکال نداره  ...اون دو اسکوپ باقیمونده کم بود ولی حسابی چسبید  :))) ... امیدوارم شما هم درست کنید و لذت ببرید ... pegah

مواد لازم :

انبه  بزرگ 2 عدد
خامه صبحانه 1 بسته ( 200 میلی لیتر )
شکر 100 گرم ( میزان شیرینی بستنی و اضافه کردن شکر اختیاریه  ) 


انبه ها را پوست بکنید و به همراه شکر توی مخلوط کن بریزد و حسابی هم بزنید ، بعد هم نوبت اضافه کردن خامه است .... خامه را اضافه و هم بزنید تا مایه بستنی صاف و یکدستی حاصل شه .


بعد مواد بستنی را توی یه ظرف مناسب بریزید و ظرف را توی فریزربگذارید و هر دو ساعت یکبار از توی فریزر در بیارید و توی مخلوط کن بریزید .  این کار از یخ زدن بستنی جلوگیری می کنه  3 تا 4 بار اینکارو انجام بدید ( یعنی هر دو ساعت یکبار بستنی را از فریزر خارج کنید و تو مخلوط کن یا غذاساز بریزید  و بعد از همزدن دوباره توی فریزر بگذارید ).... بعد هم بستنی آماده سرو را توی ظرف بریزید و نوش جان کنید   ....... pegah

نکته: من هیچ وقت از رنگ خوراکی توی بستنی استفاده نمی کنم شما اگه تمایل دارید یه قطره رنگ زرد یا نارنجی خوراکی می تونید به بستنی اضافه کنید تا خوشرنگ تر شه ... من ترجیحا رنگ طبیعی بستنی را می پسندم :)

۱۰ نظر:

  1. به به ،خیلی عالیه پگاه جون ،من عاشق طعم انبه هستم ،دستتون درد نکنه و نوش جونتون .

    پاسخحذف
  2. عالیه.چه ساده و قشنگ

    پاسخحذف
  3. به به عالی بود مرسی
    اون هم که شکست قضا بلا بود عزیزم فدای سرت
    دفعه بعد که درست کردی بازم ازش عکس بگیر و به وب اضافه کن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. فدات شادی مهربونم اگه عمری باقی موند سال بعد :)))

      حذف
  4. Ba salm mishe az khameye ke bara shirini hast estefade konam. Az in khamehaye shol ke ba hamzan bezanm sefr she va

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام ... اونوقت بستنیتون بینهایت شیرین میشه به شخصه اینو پیشنهاد نمی دم .... ولی می تونید یکبار امتحان کنید شاید خوب شد :)

      حذف
  5. Azizam mage in khameha,shirinand??

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بله خامه های قنادی شیرین هستند و آماده فرم دادن با خامه های صبحانه فرق می کنن :)

      حذف