۱۳۹۳ مرداد ۲۵, شنبه

دسر ژله طالبی



دسر ژله طالبی

براتون یه دسر راحت و آسون آوردم  و خیلی اتفاقی توی آرشیو کارام پیداش کردم در واقع  پارسال درستش کرده بودم ولی چون فصل طالبی تموم شده بود دیگه ترجیح دادم یه سال صبر کنم و بعد به وبلاگ اضافه اش کنم ( یه همچین انسان صبوری هستم :))) )  .... البته دستور این ژله یه کوچولو ابتکاریه چون تو بیشتر دستورهای مشابه ..ژله توی طالبی درست میشه و گوشت طالبی سالمه و یه لایه ژله روشو می پوشونه ولی تو این دستور من یه مقدار گوشت طالبی رو پوره کردم و با پوره خود طالبی این دسر خوشمزه را درست کردم امیدوارم شما هم درست کنید و لذت ببرید :)

مواد لازم :

طالبی کوچک 1 عدد
پودر ژله طالبی 1 بسته 
پوره طالبی 1 لیوان 
آب داغ 1/2 لیوان



اول از همه طالبی رو بشویید و مانند تصویر یه برش بزنید تا سر طالبی جدا شه .

تخم های توی طالبی را خارج کنید و با ابزار مخصوص یا یه قاشق توی طالبی را خالی کنید البته مواظب باشید حدود 1/5 تا 2 سانتی متر مانده به پوست طالبی را نتراشید ...



حالا تکه های طالبی را توی مخلوط کن بریزید و پوره کنید ......به 1 لیوان از این پوره برای پر کردن توی طالبی احتیاج داریم .


پودر ژله را توی ظرفی بریزید و آب جوش را بهش اضافه کنید خوب هم بزنید تا ذرات ژله تو آب حل شه ... و بعد یه لیوان پوره طالبی را هم بهش اضافه کنید و خوب هم بزنید .


 توی طالبی را با مواد ژله و پوره طالبی پر کنید و سر طالبی را روش بگذارید و طالبی را توی یخچال بگذارید تا به مدت 2 تا 3 ساعت حسابی ببنده و بعد با یه چاقوی تیز برش بزنید و سرو کنید.نوش جان ..... pegah 

نکته : بسته به اندازه طالبی ای که دارید می تونید مواد را کمتر یا بیشتر کنید. 

نکته : بیشتر از مقدار ذکر شده پوره طالبی اضافه نکنید چون موادتون خوب نمی بنده و شل می مونه :)

۴ نظر:

  1. سلام ممنون دوستم.خیلی خوب بود.

    پاسخحذف
  2. به به ، خیلی عالیه . من عاشق عطر و طعم ظالبی سبز هستم .دستتون درد نکنه پگاه جونم .نوش جونتون

    پاسخحذف