۱۳۹۳ مرداد ۲۱, سه‌شنبه

اردور بادمجان سوخاری






اردور بادمجان سوخاری

یه پیش غذا یا یه کنار غذا  (side dish ) خیلی خوشمزه و مخصوصا برای اونایی که عاشق بادمجونن ، حالت رژیمی داره و روغن کمتری می گیره کلا به شخصه خیلی دوست داشتم چون همیشه بادمجون سرخ شده را با عذاب وجدان می خوردم اینبار با خیال راحت تا آنجایی که زبونم ورم کرد ( چون به بادمجون حساسیت دارم ) از این بادمجون خوشمزه خوردم :)))  ( خوب چکار کنم عاشق بادمجونم :))))  )امیدوارم شما هم درست کنید و لذت ببرید .یادم رفت بگم ازکدو و .... هم می تونید طبق این دستور استفاده کنید .





اردور بادمجان سوخاری


مواد لازم :

بادمجان درشت  2 عدد
تخم مرغ 1 عدد
نمک و فلفل به میزان لازم

اول از همه فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید .

کف سینی فر را کاغذ روغنی بندازید .


حالا بادمجانها را بشویید و با پوست حلقه حلقه برش بزنید . می تونید یکم نمک روشون بپاشید و بگذارید نیم ساعت بمونه بعد با دستمال آشپزخانه روشو پاک کنید فلفل سیاه روش بپاشید  .. برای بادمجانهای شیرین هم نیازی به اینکار نیست فقط حلقه حلقه کنید و نمک و فلفل بزنید ازش استفاده کنید .
بعد تخم مرغ را توی یک کاسه بشکنید و هم بزنید . حالا دو طرف بادمجان حلقه شده را توی تخم مرغ بزنید و توی پودر نان بغلطانید و روی کاغذ روغنی بچینید.


با برس مخصوص کمی روغن روی بادمجانها بمالید اصلا نباید زیاد روغنی بشه به اندازه نصف قاشق چایخوری برای هر تکه بادمجان کافیه ....
حالا بادمجانها را توی فر بگذارید و به مدت 20 دقیقه یا تا زمانیکه بادمجانها نرم بشه بپزید .( از آ نجایی که دمای فرها با هم فرق داره خودتون یه دمای مناسب و زمان خوب برای پختن بادمجانها در نظر بگیرید. )

برای برشته شدن روی بادمجانها هم بعد از پخت گریل بالای فر را روشن کنید و اجازه بدید روش برشته شه .... به همین آسونی  :))
حالا بادمجانها را از فر دربیارید و توی ظرف سرو بکشید و با سس یا کنار غذا یا به عنوان اردور میل کنید .نوش جان ... pegah

۴ نظر:

  1. من عشق بادمجونم خیلی دوست دارم ممنون

    پاسخحذف
  2. به به ،عجب هوس انگیزه پگاه جونم . من عاشق بادمجونم .خیلی هم خوبه که این طوری کم چرب باشه .دستتون درد نکنه و نوش جونتون <3

    پاسخحذف