۱۳۹۴ دی ۲۶, شنبه

خوراک مرغ لیمویی ( chicken lemon )



خوراک مرغ لیمویی  ( chicken lemon )

یک خوراک معرکه و خوشمزه مخصوصا برای اونایی که عاشق غذاهای ترش هستند ، خیلی زود و سریع حاضر میشه می تونید از هر قسمت مرغ که دوست دارید برای این غذا استفاده کنید که من از قسمت ران مرغ استفاده کردم و با ریحون ایتالیایی حاصل کاشت خودم حسابی خوشگلش کردم امیدوارم شما هم درست کنید و از مزه خوبش لذت ببرید ..

مواد لازم :

مرغ دو تکه ( قسمت بالا و پایین ران ) بدون پوست 
لیمو 1 عدد آب گرفته 
لیمو پوست نازک 1 عدد
گوجه 2 عدد
آب 1 لیوان
سس خردل 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم 
ادویه مرغ و پودر لیمو عمانی و زردچوبه از هر کدام 1/2 قاشق چایخوری
گشنیر تازه برای تزئین

اول از همه در یک کاسه آب و سس خردل و نمک و فلفل و آبلیمو را با هم خوب مخلوط کنید و بعد این سس را به کناری بگذارید  .
در یک کاسه دیگه زردچوبه و ادویه مرغ و پودر لیمو عمانی و نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید و بعد دو طرف مرغ ها را با این ادویه ها مزه دار کنید .

حالا هر دو طرف مرغها را درون روغن داغ سرخ کنید تا برشته شوند سپس آنها را به کناری بگذارید .

فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید . ( البته این غذا رو می تونید روی گاز هم درست کنید .)

درون ظرف مخصوص فر مرغهای سرخ شده را بچینید و توی ظرف را با سسی که با آبلیمو درست کرده بودید پر کنید  یک عدد لیموی پوست نازک درون دستور را به صورت حلقه های نازک برش بزنید و دو  تکه از این حلقه ها را روی مرغ بچینید ( یادتون باشه زیاد از لیمو با پوست استفاده نکنید که غذاتون تلخ میشه ) بعد گوجه ها را به دو نیم  کنید و دور تا دور مرغ بچینید ، حالا سر ظرف را با فویل بپوشانید و آنرا به مدت 40 دقیقه درون فر بگذارید تا کاملا بپزد سپس فویل روی  ظرف را بردارید و اگه دوست دارید روی مرغها برشته شه فر را خاموش کنید و گریل بالای فر را روشن کرده و به مدت 5 دقیقه روی مرغها را گریل کنید . غذای آماده شده را با گشنیز تزئین و با برنج نوش جان کنید که بسیار خوشمزه است .... نوش جان ....pegah


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر