۱۳۹۴ مهر ۱۶, پنجشنبه

خوراک دل و جگر گوسفند


من همیشه این خوراک رو خیلی متفاوت تر از دستوری که الان گذاشتم ، درست میکردم و همیشه کلی بهش ادویه می زدم  و با رب گوجه و آبدار اونو می پختم ولی از وقتی  این خوراکو  توی یک طباخی معروف رشت خوردم و شیفته مزه عالیش شدم  تصمیم گرفتم سبک پختمو در مورد  این غذا عوض کنم و با ترکیب مواد ساده اون رو درست کنم و باید انصافا بگم خیلی عالی شد امیدوارم شما هم این روش آسون منو برای طبخ جگر امتحان کنید و به نتیجه ای که من رسیدم برسید :)) با من همراه باشید با دستور خوشمزه این غذا ...pegah

مواد لازم :

جگر گوسفند 400 گرم
دل گوسفند 200 گرم
پیاز 2 عدد بزرگ
گوجه 2 عدد بزرگ
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
آب 1 استکان

اول از همه دل و جگر گوسفند را بشویید و بعد به اندازه 1 بند انگشت خرد کنید .

برای این غذا من از پیاز زیاااد استفاده کردم ،  پیاز رو متوسط خرد کنید یعنی نه ریز و نه خیلی درشت . بعد پیاز رو توی کمی روغن تفت بدید تا فقط نرم شه سپس جگر و دل گوسفند رو  به همراه زردچوبه و نمک و فلفل سیاه   به آن اضافه کنید و کمی دیگر تفت بدید تا رنگش تغییر کنه حالا آب را اضافه کرده و زیر حرارت رو کم کنید و سر ظرف رو ببندید تا جگر کاملا بپزه من زیاد بهش آب اضافه نکردم چون می خواستم این خوراک تقریبا خشک باشه بعد از اینکه جگر پخت گوجه ها را به خوراک اضافه کنید و اگه نیاز بود باز نمک بزنید و سر ظرف را ببندید تا گوجه ها نرم شوند ولی شکل ظاهریشونو از دست ندن .
خوراک آماده شده را در ظرف سرو بکشید و با پیاز و نان داغ تازه میل کنید . نوش جان ....pegah


۲ نظر:

  1. پکاه جان سلام وخسته نباشید. من با اینکه اصلا" با دل و جگر رابطه خوبی ندارم با دیدن این غذای خوش آب و رنگ به هوس افتادم که درست کنم. مرسی از دستورات غذائی خوب و جامعی که در اختیار ما میگذارید , من با دیدن دستورات غذائی شمالی شما همیشه میرم به عالم کودکی و نوجوانی به روزهائی که اکثر تعطیلات تابستانی رو خونه مادربزرگ در اطراف رشت بودیم وبعضی اوقات برای تفریح مارو میبردن شهر رشت و توی بازار قدم میزدیم و این یکی از خوارکهائی بود که در هر گوشه بازار میفروختن نمیدونید که چه خاطرات شیرینی رو زنده میکنی. شاد و سلامت باشید و امیدوارم که ماهمیشه بتونیم از تجربیات ارزشمند شما استفاده ببریم . مرسی ( ضمنا" دختر من هم اسمش پگاه هست )

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی خیلی خوشحالم که دستورها رضایت خاطر شما رو برآورده کرده و یادآور دوران خوب کودکی بوده براتون .... از قول من به پگاه خانم و خانواده گرامی سلام برسونید :) :***

      حذف