۱۳۹۴ مهر ۱۳, دوشنبه

ترشی لیمو با آبلیمو


ترشی لیمو با آبلیمو 

روزتون بخیر بعد از چند هفته بالاخره موفق شدم  بر تنبلی غلبه کنم  و دستور ترشی مورد علاقه امو براتون آپ کنم ، قبلا توی وبلاگ دستور یک ترشی لیموی خوشمزه بندری رو گذاشته بودم که خیلی خاص درست می شد و مزه عالی ای داشت و می تونید اینجا دستورشو ببینید . اینبار یه ترشی بی نظیر دیگه با لیمو درست کردم که احتیاجی به سرکه نداره و دیگه تصور کنید وقتی آماده خوردن بشه با آبگوشت چه مزه ای می ده البته الان که دارم دستورشو آپ می کنم یه چند باری قسمت شده اونو بخوریم و باید بگم خیلی خیلی خوشمزه است  در این ترشی تلخی پوست لیمو خیلی کم احساس میشه  ، امیدوارم تا لیمو های پوست نازک در بازار موجوده این ترشی عالی رو تهیه کنید  ومثل من ازش لذت ببرید ...pegah

مواد لازم :

لیمو 1500 گرم پوست نازک
فلفل قرمز 1 قاشق مربا خوری
زردچوبه 1 قاشق مرباخوری
نمک 1 قاشق مربا خوری
سیاهدانه 1 قاشق غذاخوری
تخم گشنیز 1 قاشق غذاخوری

از مقدار 1500 گرم لیموی موجود در دستور 1000 گرمشو برای ترشی نگه دارید  و 500 گرم دیگه رو آب بگیرید و به کناری بگذارید .


اون 1 کیلو لیمو ترش را چهار قاچ کنید ، طوری که لیمو ها از هم جدا نشوند .

حالا تمام ادویه ها و نمک را با هم مخلوط کنید .

لابه لای لیمو چهارقاچ را با ادویه پر کنید .

حالا یک ظرف تمیز و استریل را انتخاب کنید  و یک لایه لیمو ترش رو به صورت تنگاتنگ هم درون ظرف قرار بدید .

بعد گوشتکوب را داخل ظرف کرده و لیمو های داخل شیشه رو با کمی فشار له کنید تا مقداری از آب آن خارج شود .


دوباره یک لایه دیگه لیمو ادویه دار شده بچینید و مرحله کوبیدن و له  کردن لیمو را تکرار کنید و این کار را تا انتهای لیموها ادامه دهید .

آب اون 500 گرم لیمویی که گرفته بودید را روی ترشی بریزید و سر ظرف را محکم ببندید و درون کابینت نگه داری کنید و بعد از 2 ماه ترشی می رسه و آماده مصرف میشه .در صورت تمایل می تونید از آب لیموهای موجود در بازار هم استفاده کنید .نوش جان ...pegah



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر