۱۳۹۳ شهریور ۲۸, جمعه

پاند کیک شکلاتی (chocolate pound cake )


 پاند کیک شکلاتی(chocolate pound cake )

به نظرم با هر یه گاز از کیک شکلاتی یا هر چیزی که توش شکلاته ، انسان یه قدم به بهشت نزدیک تر میشه  :))) خوب اینم یکی از عشقولانه های منه !!!!!! شکلاتتتتتتتتتتتتتت و دیگر هیچ .... این پاند کیک خوشمزه  بافتی نرم و مزه معرکه ایی داره ، شکلات بازها مطمئنا ازش لذت می برن ... امیدوارم درست کنید و نوش جونتون باشه :)

یک توضیح کوچک در مورد پاند کیکها اینه که : به یک سری کیک های انگلیسی گفته میشه که چهار رکن اساسی کیک همه به اندازه یک پوند باشه ( 453 گرم) . یعنی 1 پوند کره و 1 پوند شکر و 1 پوند آرد و 1 پوند هم تخم مرغ... البته امروزه نحوه ترکیب و مواد ترکیبی این کیک کمی متفاوت شده و به این کیک می توان انواع مغزها و پودر کاکائو و ... هم  اضافه کرد .در قالبهای لوف و یا قالبهای تو خالی درست میشه  و بیشتر مواقع باید ساده تزئین و سرو بشه .

مواد لازم :

آرد 1و 1/4 پیمانه
کره 220 گرم
شکر 1 پیمانه
تخم مرغ 5 عدد
پودر کاکائو 1/4 پیمانه
بیکینگ پودر 1/2 قاشق مرباخوری
وانیل 1/4 قاشق چایخوری

فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.
کف قالب لوف کاغذ روغنی بندازید و دیواره های قالب را با کره نرم شده چرب کنبد.



توی یه کاسه تخم مرغها را بشکنید و با چنگال خوب هم بزنید تا یه دست شه .
توی کاسه همزن کره و شکر را بریزید و با همزن خوب هم بزنید تا پفکی شکل و نرم شه .


حالا در 5 مرحله تخم مرغها را به شکر اضافه کنید ... یعنی همچنان که همزن روشنه تخم مرغهای هم زده را کم کم اونم در 5 مرحله بهش  اضافه کنید . ( این خیلی مهمه یکی از دلایل پف خوب کیکتون این مرحله است ). وانیل را هم در ین مرحله اضافه کنید.


حالا آرد و پودر کاکائو و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و به مواد تخم مرغ اضافه کنید . کمی هم بزنید تا یکدست شه .... مواد پاند کیک را توی قالب لوف بریزید و با یه چاقو برشی وسط مواد کیک بزنید و قالب را توی فر بگذارید تا به مدت 45 دقیقه بپزه ... و بعد روی پنجره سیمی بگذارید تا خنک شه و برش بزنید و نوش جان کنید......pegah

نکته : یادتون باشه دمای فرها با هم متفاوته شما یه دمای گرم را برای پاند کیک در نظر بگیرید . ممکنه توی بعضی از فرها مخصوصا فرهای برقی دمای گرم همون 160 درجه باشه ... پس به این نکته دقت کنید.

۱۳ نظر:

  1. با عرض سلام و خسته نباشید به شما.مرسی از بابت دستورات خوبتون.این کیک به نظر خیلی خوشمزه میاد .من هم عاشق شکلاتم.فقط یه سؤال داشتم ،آیا میشه در قالب های دیگه هم درست کرد؟مثلا"قالب های تو خالی؟ممنون میشم جوابمو بدین.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام دوست خوبم ... بله می تونید تو هر قالبی که دوست دارید درست کنید ..... ولی چون معمولا تو قالب لوف درست میشه تاکیدم بیشتر روی قالب لوف هست :)

      حذف
  2. به به شکلات و دیگر هیچ
    نوش جون عزیزم

    پاسخحذف
  3. سلام ممنون از وبلاگ بسیار زیباتون من اکثرا سر میزنم و خیلی راضی بودم و از طرفدارای پیچ اینستاگرام شما هستم .از توضیحات خوبتون ممنونم یه سوال داشتم و اینکه اندازه قالب چقدره و اینکه میشه تو قالب مستطیل معمولی هم بریزم؟ بازم ممنونم دوست عزیزم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام دوست خوبم ... خوشحالم راضی هستید :) و خوشحالم لایق می دونید و همه جا با من همراهید ....بله می تونید توی هر قالبی که دوست دارید درست کنید ولی معمولا توی قالب لوف درست میشه :)

      حذف
  4. سلام پگاه عزیز.دستور عالی بود. متشکرم. فقط کیک من توی فر حسابی پف کرد ولی وقتی بعد از 35 دقیقه اوردمش بیرون، پفش کامل خوابید، دلیلش چی میتونه باشه؟؟؟ طبق دستورتون تخم مرغ ها رو هم دونه دونه هم زدم و اضافه کردم.و برای هر کدوم خوب هم زدم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام دوست خوبم .... ممنونم .... دلیل پف نکردن کیک این بود که دمای فرتون تنظیم نبوده یا اینکه مواد کیک رو بیش از اندازه هم زدید امیدوارم دفعه بعد عالی شه <3

      حذف
    2. پگا جون سلام میشه دستور یک کیک صبحانه خوب را بنویسید جون من تازه دارم شیرینی پزی را از شما دوست هنرمند یاد میگیرم متشکرم رویا جلیلی

      حذف
    3. سلام رویا جون اتفاقا توی آرشیو کارهام کیک صبحانه زیاده تنها چیزی که کمه وقته گلم :(((
      به روی چشمم حتما در اولین فرصت این کیک را به وبلاگ اضافه می کنم :)

      حذف
  5. سلام بی صبرانه منتظر کیک صبحانتون هستم تا باز شاهد یکی دیگر از کار های زیبای شما باشیم تشکر رویا جلیلی

    پاسخحذف
  6. سلام یه سوال داشتم میشه به جای کره از روغن استفاده کرد؟
    این میزان کره از نظر رژیم غذایی زیاد نیست؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیر این یک پاند کیکه و حتما باید از کره استفاده شه تمام مواد دقیق اندازه گیری شده در دستورهای شیرینی پزی و قنادی هرگز نمیشه جای روغن مایع را با کره و بالعکس عوض کرد چون تناسب مواد و شکل و بافت کیک یا شیرینی بهم میخوره ... حالا سوال اینجاست از نظر رژیم غذایی برای چه کسانی؟؟؟ شما ممکنه جز یک دسته کوچک از آدمهایی باشید که در رژیم لاغری به سر می برید... بچه ها و اونهایی که به این انرژی احتیاج دارند از این کیک استقبال میکنند . این دستور برای اونها گزینه ایده آلیه

      حذف