۱۳۹۵ خرداد ۲۳, یکشنبه

فرنی زعفرانی


فرنی زعفرانی

آرد برنج 4 قاشق غذا خوری
شیر 1 لیتر 
شکر 4 قاشق غذاخوری
گلاب 1/4 پیمانه
کره 50 گرم
دارچین   برای تزئین

یه دستور العمل خیلی ساده برای تهیه فرنی اینه که به ازای هر 1 لیوان شیر 1 قاشق غذاخوری آرد برنج و شکر کافیست ... پس با این دستورالعمل به هر میزان که دوست دارید می تونید فرنی درست کنید البته باید یادآوری کرد که باز هم میزان شیرینی بسته به ذائقه اتون داره اگه خیلی شیرین دوست دارید شکر را بیشتر کنید .

اول از همه باید یادتون باشه که آرد برنج را توی شیر سرد باید حل کنید چون توی شیر داغ یا گرم گلوله گلوله میشه ....

پس آرد برنج را توی شیر سرد بریزید و شکر هم اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط بشن .
حالا زیر حرارت را روشن کنید و شروع کنید به هم زدن کنید تا کمی به غلظت برسه بعد کره را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کره توی فرنی حل بشه . میزان غلظت فرنی بسته  به ذائقه اتون داره اگه فرنی را سفت تر می خورید بیشتر روی حرارت بگذارید .

من معمولا با پشت قاشق امتحان می کنم وقتی با انگشت یه خط پشت قاشق می اندازم که ببینم  به غلظت مطلوب رسیده یا نه .....سپس بهش گلاب و زعفران رو اضافه کنید  و بعد از چند دقیقه هم زدن از روی حرارت بردارید .

وقتی که حاضر شد توی ظرف سرو بکشید و با دارچین روشو تزئین کنید.منم مقداری دارچین رو با فرنی مخلوط کردم و روی فرنی طرح انداختم .

۱ نظر:

  1. سلام , به به پگاه جون مثل همیشه بسیار باسلقه و عالی . دستتون درد نکنه . یعنی واقعا" دلم میخواد این کاسه پر از فرنی خوشمزه اینجا بود و من میخوردم ولی متاسفانه نمیشه و باید خود تنبلم دست بکار بشم و از روی دستور ساده و عالی شما درست کنم. تشکر فراوان

    پاسخحذف