۱۳۹۵ خرداد ۳۰, یکشنبه

آش عدس و آبغوره


آش عدس و آبغوره

هیچی بدتر از یه سرما خوردگی طولانی مدت نیست که باعث ضعیف شدن بدن میشه ، امروز در فریزر رو باز کردم و با یک عدد قلم گوساله که قبلا خریداری کرده بودم روبه رو شدم و چی بهتر از درست کردن یه آش خوشمزه برای پسر جانمان  که کلی هم خاصیت داره.... با من همراه باشید با دستور این آش خوشمزه ...pegah

مواد لازم :

قلم گوساله 1 عدد
عدس 2 پیمانه
برنج نیم دانه 1 و 1/2 پیمانه
لوبیا چشم بلبلی 1/2 پیمانه
آبغوره 1/2 استکان
آب 8لیوان
سبزی آش 500 گرم
نمک و فلفل به میزان لازم
زردچوبه و ادویه گوشت 1 قاشق چایخوری
پیاز خام و خرد شده 1 عدد بزرگ
پیاز داغ 3 قاشق غذاخوری


اول از همه قلم را به همراه برنج و 8 لیوان آب و پیاز خام خرد شده و زردچوبه و ادویه گوشت  روی حرارت بگذارید تا خوب برنج باز شه و قلم ،همه عصاره خودش رو پس بده . بعد عدس و لوبیا چشم بلبلی رو که از 1 ساعت قبل خیس کرده بودید به آش اضافه کنید و اجازه دهید خوب بپزند .
وقتی حبوبات پخت  قلم را از توی دیگ درآورده و مغز قلم را توی آش  و خود قلم را دور بریزید .

حالا سبزی آش را اضافه کرده و نمک  و پیاز داغ را هم به آش اضافه کنید و اجازه  دهید آش جا بیفته در انتها آبغوره را به آش اضافه کرده و بعد از 5 دقیقه جوشیدن از روی حرارت بردارید و آنرا با تزئین فلفل سیاه نیم کوب و پیاز داغ سرو کنید . نوش جان ... pegah

۱۳۹۵ خرداد ۲۳, یکشنبه

فرنی زعفرانی


فرنی زعفرانی

آرد برنج 4 قاشق غذا خوری
شیر 1 لیتر 
شکر 4 قاشق غذاخوری
گلاب 1/4 پیمانه
کره 50 گرم
دارچین   برای تزئین

یه دستور العمل خیلی ساده برای تهیه فرنی اینه که به ازای هر 1 لیوان شیر 1 قاشق غذاخوری آرد برنج و شکر کافیست ... پس با این دستورالعمل به هر میزان که دوست دارید می تونید فرنی درست کنید البته باید یادآوری کرد که باز هم میزان شیرینی بسته به ذائقه اتون داره اگه خیلی شیرین دوست دارید شکر را بیشتر کنید .

اول از همه باید یادتون باشه که آرد برنج را توی شیر سرد باید حل کنید چون توی شیر داغ یا گرم گلوله گلوله میشه ....

پس آرد برنج را توی شیر سرد بریزید و شکر هم اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط بشن .
حالا زیر حرارت را روشن کنید و شروع کنید به هم زدن کنید تا کمی به غلظت برسه بعد کره را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کره توی فرنی حل بشه . میزان غلظت فرنی بسته  به ذائقه اتون داره اگه فرنی را سفت تر می خورید بیشتر روی حرارت بگذارید .

من معمولا با پشت قاشق امتحان می کنم وقتی با انگشت یه خط پشت قاشق می اندازم که ببینم  به غلظت مطلوب رسیده یا نه .....سپس بهش گلاب و زعفران رو اضافه کنید  و بعد از چند دقیقه هم زدن از روی حرارت بردارید .

وقتی که حاضر شد توی ظرف سرو بکشید و با دارچین روشو تزئین کنید.منم مقداری دارچین رو با فرنی مخلوط کردم و روی فرنی طرح انداختم .

۱۳۹۵ خرداد ۱۶, یکشنبه

کیک شاه توت


کیک شاه توت 

از اونجاییکه من عاشق کیک های میوه ای هستم و پسرم هم بخاطر رنگ مشکی میوه شاه توت رغبتی به خوردن میوه اش نداره و از اونجایی هم که این میوه خیلی مقویه گفتم با این روش دو تا نشون بزنم هم میوه رو به خورد آرتا داده باشم و هم اینکه یک کیک میوه ای خوشمزه برای عصرونه درست کرده باشم انم با رنگ خاص بنفش <3 . با من همراه باشید با دستور این کیک میوه ای خوشمزه ...pegah

مواد لازم :

آرد 2 پیمانه
شکر 1 پیمانه
شاه توت پوره شده 3/4 پیمانه
روغن مایع 3/4 پیمانه
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
بیکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری
تخم مرغ 3 عدد

برای گرفتن پوره شاه توت اول شاه توت ها را بشویید و بعد با دستگاه بلندر یا توی غذاساز اونو پوره کنید . برای این کیک به اندازه 3/4 پیمانه پوره شاه توت احتیاج دارید . 

فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید . 
قالب تو خالی  23 سانتی متری را با روغن چرب کنید . 

توی یک کاسه آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کنید . 

توی کاسه همزن شکر و تخم مرغها و وانیل را خوب هم بزنید تا کرم رنگ و لطیف شود . 

بعد پوره شاه توت و روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود و تبدیل به یک رنگ بنفش خوش رنگ شه .

حالا آرد را به مواد مایع اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا یکنواخت شه می تونید به اندازه چند ثانیه با همزن هم بزنید ( تاکید می کنم فقط چند ثانیه ).

حالا مواد کیک را در قالب بریزید و توی فر به مدت 40 تا 45 دقیقه یا تا زمانیکه یک  خلال دندان رو توی کیک فرو کنید و تمییز بیرون بیاد بپزید . این کیک را با پودر قند تزئین کنید .... نوش جان ...pegah