۱۳۹۴ شهریور ۵, پنجشنبه

کاپ کیک انجیر ( fig cupcakes )


کاپ کیک انجیر ( fig cupcakes )

باید اعتراف کنم واقعا انجیر رو دوست دارم :)))  یکی از بهترین میوه های دنیاست مزه عالی و بهشتی این میوه به هر چیزی  رنگ و لعاب خاصی می ده اینبار با این میوه  کاپ کیک  های خوشمزه ای درست کردم که بینهایت بافت عالی و طعم خوبی داشت . منم که زیاد اهل خوردن شیرینی نیستم به عشق انجیرهای کاراملایز شده روی کاپ کیک ازش خوردم و لذت بردم .

توی این کاپ کیکها از شکر قهوه ای استفاده شده  که طعم عالی و دلچسبی به اون داده اگه شکر قهوه ای روشن در دسترستون نیست می تونید به همون مقدار شکرسفید  جایگزین کنید ... امیدوارم شما هم این کاپ کیکهای خوشمزه رو درست کنید و خوشتون بیاد ...pegah


کاپ کیک انجیر ( fig cupcakes )

مواد لازم:

آرد 200 گرم
کره 100 گرم
شکر 60 گرم
شکر قهوه ای 60 گرم
تخم مرغ 3 عدد
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
انجیر تازه 3 عدد


اول از همه فر رو روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید .

توی قالب های کاپ کیکتون کپسول مخصوص کاپ کیک ( کپسول ، همون کاغذ روغنی مخصوص برای کاپ کیکه )  بگذارید .


کره و شکر قهوه ای و شکر سفید را با همزن خوب بزنید تا کرم رنگ و یکدست شود .

بعد تخم مرغها را یکی یکی به مواد اضافه کنید ، اولی که بخورد مواد رفت دومی سپس سومی  و وانیل را اضافه کنید .

آرد را در یک کاسه ریخته و با بیکینگ پودر مخلوط کنید . 

حالا آرد را به مواد تخم مرغ اضافه کرده و چند ثانیه به اندازه ای که مواد با هم مخلوط شوند هم بزنید . ( یادتون باشه از هم زدن بیش از اندازه مواد بپرهیزید .)

انجیر ها را چهارقاچ کنید و به کناری بگذارید .


حالا 3/4 کپسولها را با خمیر پر کنید .و بعد روی هر یک از کاپ کیکها یک برش از انجیر قرار دهید .

قالب کاپ کیک را توی فر بگذارید تا به مدت 20 تا 25 دقیقه بپزه و بعد نوش جان کنید ... pegah


۱۳۹۴ شهریور ۱, یکشنبه

پاکوره سیب زمینی و پیازچه


پاکوره سیب زمینی و پیازچه

یه غذای ساده و آسون با طعمی عالی ، در واقع ریشه در غذاهای جنوبی و هندی داره با این تفاوت که سیب زمینی بهش اضافه کردم و خیلی خیلی خوشمزه تر شد  و یه پای ثابت سفره  شاممون :) امیدوارم درست کنید و لذت ببرید .

مواد لازم :

پیازچه 2 پیمانه 
آرد نخودچی 1 پیمانه
آرد سفید 1 پیمانه
سیب زمینی 1 عدد متوسط 
زردچوبه و ادویه کاری و پودر فلفل قرمز به میزان لازم 
نمک به میزان لازم
آب مقداری


پیازچه ها را خرد کنید و به کناری بگذارید .

سیب زمینی را پوست بگیرید و توی مولینکس بریزید و آنرا حسابی خرد کنید .

حالا پیازچه ، سیب زمینی ، آرد نخودچی ، آرد سفید ، ادویه و نمک را با هم مخلوط کنید و بعد خیلی کم به اون آب اضافه کنید به اندازه ای که مایه پاکورا نه غلیظ باشه و نه شل یه حد متوسط داشته باشه .


روغن رو توی ماهیتابه داغ کنید و با یک قاشق غذاخوری مقداری کمی از مواد توی روغن داغ بریزید و دو طرف پاکورا را سرخ کنید . 

یادتون باشه اگه یه قاشق پراز مواد توی روغن  بریزید ممکنه داخل پاکوره خوب سرخ نشه .....پس حرارت رو کم کنید و اجازه بدید خیلی آروم پاکورا توی روغن سرخ شه و بعد نوش جان کنید ...pegah


کیک سیب روسی ( Russian apple cake )



 یک کیک عالی و نرم با بافتی اسفنجی  همراه با تکه های سیب  واقعا مزه معرکه ای  داره این کیک بدون روغنه و آب مورد نیاز کیک از سیب تامین میشه ، معمولا به صورت سنتی با پودر قند تزئین و سرو میکنند. می تونید تکه های سیب را درشت وسط کیک یا به صورت خیلی ریز روی کیک  یا مثل دستور با مواد زرده مخلوط کنید و در کیک استقاده کنید . در کل یکی از بهترین کیک هایست که تا به حال پختم امیدوارم درست کنید و ازش لذت ببرید .... pegah

مواد لازم :

سیب 2 عدد متوسط
تخم مرغ 6 عدد
آرد 1و 1/3 پیمانه
بیکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری
شکر دانه ریز 1 پیمانه
وانیل 1/4 قاشق چایخوری


سیبها را پوست بگیرید و ریز خرد کنید .

قالب 23 سانتی متری را با کره نرم شده چرب کنید و کف قالبتون رو با کاغذ روغنی بپوشانید .

فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید .

در کاسه همزن تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل هم بزنید تا پف کنه و کرم رنگ شه .

در یک کاسه جدا آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید .


بعد سیب های خرد شد را با مایه تخم مرغ مخلوط سپس آرد را به آنها اضافه کنید و کمی هم بزنید ، یادتون باشه از هم زدن زیاد خمیر کیک بپرهیزید .

سپس مایه کیک را در قالب ریخته و قالب را در فر گذاشته تا به مدت 40 تا 45 دقیقه یا تا زمانیکه یک خلال دندان را توی کیک فرو کنید و تمییز بیرون بیاد بپزید .

بعد از اینکه کیکتون پخت اجازه دهید سرد شود سپس از قالب در آورده و روی آنرا با پودر قند تزئین و  سرو کنید ....نوش جان ....pegah


۱۳۹۴ مرداد ۲۹, پنجشنبه

خوراک میگو با سویا سس و سبزیجات (shrimp with soy sauce and vegetables)


 خوراک میگو با سویا سس و سبزیجات (shrimp with soy sauce and vegetables)

به نظر من غذاهای دریایی مخصوصا میگو یکی از بهترینها و خوشمزه ترین غذاهاست منم در مصرفش کوتاهی نمی کنم و بجای استفاده بیش از حد از گوشت قرمز که قیمتش با میگو برابری می کنه ترجیحا میگو رو انتخاب می کنم برای همین  فصل میگو که میشه برای خریدن میگو یه گریزی به جنوب می زنم . برای من که عاشق میگو و ماهی هستم  این موجودات خوشمزه بوی بدی نمی دن ولی خیلی ها از بوی زهم میگو همیشه شکایت می کنند و یکی از دلایلی که این غذاهای مفید را توی جدول هفتگی غذایشون جا نمی دن همینه !!!! پیشنهاد من برای این دوستان عزیز ترکیب گشنیز ، پیاز ، سیر و لیمو برای ماهی  و ترکیب پودر سیر، پیاز ، آبلیمو ، رزماری و زنجفیل برای میگوست .. البته هم می تونید همه این مواد ذکر شده رو در غذا و یا هر کدوم از گزینه ها را به صورت مجزا  برای طعم دار کردن ماهی و میگو استفاده کنید .  حتی مثل دستوری که الان گذاشتم می تونید از فلفل دلمه ای و سویا سس هم استفاده کنید که طعم منحصر به فردی به آن می ده....

این غذا رو برای شماره 127 مجله سیب سبز درست کردم و یکی از سریعترین غذاهای ممکنه . هم  با برنج و هم به صورت ساندویچی میشه  اونو سرو کرد ، خلاصه ترکیب بی نظیر فلفل دلمه ای و میگو یه ترکیب رویاییه :)) امیدوارم درست کنید و لذت ببرید ...pegah

مواد لازم :

میگو 500 گرم
فلفل دلمه ای سبز ، زرد و قرمز از هر کدام 1 عدد کوچک
پیاز 1 عدد بزرگ و خلال شده
کلم بروکلی 1 پیمانه خرد شده
پودر سیر 1/2 قاشق چایخوری
سویا سس 2 قاشق غذاخوری
زردچوبه ، ادویه کاری و پودر فلفل قرمز به میزان لازم
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
جعفری برای تزئین

اول از همه میگو ها را بشویید و کمر آنرا تمییز کنید .


روغن زیتون را در ماهیتابه داغ کنید و پیاز ها را در آن تفت داده تا نرم شوند سپس زردچوبه و فلفل قرمز و ادویه کاری را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا بوی ادویه ها بلند شود .

حالا میگو ها را روی پیاز بریزید و کمی تفت دهید تا رنگ میگو تغییر کند . بعد نوبت اضافه کردن فلفل دلمه ای های خلال شده و کلم بروکلی و سویا سس و پودر سیر  است به مدت 4 دقیقه تفت دهید تا سبزیجات نرم شوند ولی رنگشون رو از دست ندن  کمی از غذا بچشید اگه نیازی به اضافه کردن نمک بود کمی نمک بزنید چون سویا سس خودش شوره ..

بعد خوراک میگو را در ظرف سرو بکشید و با جعفری تازه و فلفل سیاه نمیکوب  روی آنرا تزئین کنید .

۱۳۹۴ مرداد ۲۸, چهارشنبه

کروستینی پستوی گوجه خشک sun dried tomato pesto crostini


 کروستینی پستوی گوجه خشک  sun dried tomato pesto crostini

یکی از پیش غذاهای خوشمزه ایتالیایی که می تونید با هر نوع سسی که دوست دارید اعم از پستو ریحان و پستوی گوجه و....  یا به همراه گوجه و پنیر موتزارلای  تازه و ریحان و یا ترکیباتی مانند انواع پنیر و گوشت و سبزیجات و ....  مورد استفاده قرار بدید " کروستینی " است . کروستینی در واقع به نان آغشته به روغن زیتون که روی گریل آنرا تست کردید و بعد روی آنرا با موارد ذکر شده بالا پر و سرو می کنید گفته می شه و اینبار پستوی گوجه خوش عطر و بوی منم روی این نان برشته نشسته تا یک پیش غذای بی نظیر رو برای امشب بسازه .

مواد لازم :

پستوی گوجه  ( که می تونید اینجا دستورش رو ببینید )
نان باگت یا نان فرانسوی 6 برش
روغن زیتون به میزان لازم
برگ ریحان برای تزئین

نان باگت یا نان فرانسوی را به صورت مورب برش بزنید و روی آنرا به کمی روغن زیتون آغشته کنید سپس ماهیتابه گریل را روی حرارت بگذارید تا کاملا داغ شود ، حالا دو طرف نانها را روی گریل برشته کنید .

در ادامه روی نانهای برشته رو با سس پستوی گوجه پر و با برگ ریحان تازه تزئین و سرو کنید ... نوش جان ....pegah



پستوی گوجه خشک ( sun dried tomato pesto )


پستوی گوجه خشک ( sun dried tomato pesto )


سلام روزتون بخیر دوستان عزیز امروز می خوام شما رو با یک سس معرکه و خوشمزه ایتالیایی آشنا کنم که مزه بی نظیری داره  ایتالیایی ها انواع و اقسام سس پستو رو دارن  که می تونید یکی از معروفترینها رو اینجا ببینید  . حالا هم نوبت به درست کردن یک سس جدید بود که با گوجه خشک درست می شه ، نمی دونم یادتون هست یا نه ؟ که دستور گوجه خشک رو براتون گذاشته بودم اگه یادتون نیست با کلیک روی گوجه خشک به دستورش می رسید.

این سس خوشمزه علاوه بر گوجه خشک ، یک ترکیب بی نظیر دیگه هم داره که اونم ریحان هست ، که من خوش شانس بودم خواهر جان بذر این ریحانها رو ازایتالیا برام آورد منم بعد از کاشت ریحانهای ایتالیایی واقعا روزشماری می کردم تا این برگها بزرگ شن و باهاشون یک پستوی عالی درست کنم البته می تونید از ریحانهای معمولی ایرانی هم استفاده کنید ولی خوب عطر و بوی ریحان ایتالیایی بسیار قوی و تند و متفاوته ، بعد از ریحان خوشبو و عالی ایتالیایی  دانه کاج ستاره بعدی این سس خوشمزه است  ومتاسفانه  تنها ترکیبی که اینجا نتونستم پیدا کنم..... البته امیدوارم بتونم توی سفر بعدی به تهران بخرمش  این ستاره قابل جایگزین شدن با  گردو هم هست   و برای اطلاع شما عزیزان انواع  سس پستو رو می تونید علاوه بر دانه کاج  با  بادام درختی ، گردو و فندق هم درست کنید .
حالا می خوایم یه سفر خوشمزه و ارزون  به ایتالیا داشته باشیم و شما با مزه یه سس اصیل و عالی ایتالیایی آشنا شید بعد از اون هم می خوام دستور چند نوع غذای خوشمزه با این سس  رو براتون بگذارم پس با من  همراه باشید .


 مواد لازم :

گوجه خشک 1 پیمانه ( می تونید اینجا دستورش رو ببینید )
برگ ریحان تازه 1 پیمانه
سیر 3 حبه
گردو یا دانه کاج 1/4 پیمانه
پنیر پارمزان 1/2 پیمانه
نمک به میزان لازم
روغن زیتون 1 پیمانه


طرز تهیه :

اگه گوجه های خشکی که دارید  خیلی خیلی ترد و شکننده هستند  فقط کافیه به مدت 15 دقیقه توی آب جوش بگذارید تا نرم شه بعد آبشو دور بریزید و گوجه ها را داخل سس بریزید . 

حالا همه مواد لازم بجز روغن زیتون  رو توی دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا مواد با هم مخلوط شوند بعد همچنان که دستگاه روشنه روغن زیتون را کم کم به مواد پستو اضافه کنید .

همینکه سس کمی رقیق و بسیار ریز شد دستگاه رو خاموش کنید و سس را توی ظرف سر دار بریزید . این سس به مدت 1 هفته  توی یخچال و به مدت 1 ماه درون فریزر قابل نگه داریست .

نکته : استفاده از پیاز متوسط هم در تهیه پستوی گوجه رواج داره و به دلخواه می تونید از آن استفاده کنید . 

نکته :غذاهای که میتونید با سس پستوی گوجه  درست کنید در زیر نوشته شده کافیه روی اسم غذاها کلیک کنید تا بتونید دستورشو ببینید .





۱۳۹۴ مرداد ۲۲, پنجشنبه

پلو با دوپیازه تن ماهی



پلو با دوپیازه تن ماهی

این غذای پر ادویه  و دریایی یکی از خوشمزه ترینهاست مخصوصا اگه تند درست شه مزه معرکه اون تو ذهنتون می مونه   امیدوارم درست کنید و ازش  لذت ببرید .



مواد لازم :

برنج 4 پیمانه پلوپز
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
نمک به میزان لازم.

مواد لازم برای دو پیازه تن ماهی :

پیاز 1 عدد بزرگ
تن ماهی 2 قوطی
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
ادویه ماهی 1 قاشق چایخوری
پودر لیمو عمانی 1 قاشق چایخوری
فلفل قرمز به میزان لازم
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
سیب زمینی نگینی خرد شده 1 عدد بزرگ


طرز تهیه :

اول از همه سیب زمینی را پوست بگیرید و بعد مکعبی خرد و سرخ کنید .


پیاز ریز خرد شده را در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی رنگ شود بعد ادویه ماهی و پودر لیمو عمانی و فلفل قرمز و زردچوبه را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بوی ادویه ها بلند شود .


حالا تن ماهی را باز کنید و به پیاز اضافه کنید و کمی هم بزنید و در انتها سیب زمینی سرخ شده و کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و مواد  را به کناری بگذارید .
برنج را با کمی آب و نمک و زردچوبه نیم پز کنید و بعد آبکش کنید .


کف قابلمه را کمی روغن بریزید و مقداری از برنج آبکش را توی قابلمه ریخته و روی برنج را با دو پیازه  تن ماهی پر کنید و روی دو پیازه را با بقیه برنج بپوشانید حالا برنج را دم کنید و در انتها  برنج را با دو پیازه مخلوط کنید سپس آنرا سرو کنید ...pegah

نکته : دو پیازه در جنوب ایران به غذاهایی گفته میشه که با مقدار پیاز زیادی  و به صورت خشک ( یعنی بدون اضافه کردن آب ) تهیه میشه و معروفترینش هم دو پیازه گوشت و دو پیازه سیب زمینی است که واقعا مزه معرکه ای دارند .



۱۳۹۴ مرداد ۲۱, چهارشنبه

خورشت غوره




خورشت غوره ( مسمای غوره )



فصل غوره که میشه من همیشه یه مقدار از غوره های بدون هسته رو فریز می کنم تا طول زمستون و پاییز هر وقت هوس درست کردن این غذا رو کردم غوره در دسترس داشته باشم برای اینکار غوره ها را از ساقه جدا می کنم و می شورم و بعد که خشک شد توی زیپ کیپ می ریزم و فریز می کنم . من همیشه این خورشت را به سبک خودم با مقدارقابل توجهی از  پوره گوجه فرنگی می پزم و یکم با دستور معمول و متداول  مسمای غوره ، فرق داره این مدل هم خوشمزه  و غلیظ تره کنارشم اگه دوست داشتید از بادمجان سرخ شده استفاده کنید . امیدوارم درست کنید و لذت ببرید .

مواد لازم :

مرغ 3 تکه
گوجه فرنگی 5 عدد متوسط
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
غوره 100 گرم
پیاز 1 عدد بزرگ
ادویه مرغ و زردچوبه به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم
بادمجان 1 عدد سرخ شده


اول از همه گوجه ها را توی آب داغ بندازید و بعد از چند دقیقه توی آب یخ بندازید تا به راحتی پوستش جدا شه .

بعد گوجه فرنگی ها را داخل مخلوط کن بریزید و پوره کنید .

حالا پیاز رو ریز خرد کرده و در روغن سرخ کنید تا طلایی رنگ شه بعد هم ادویه مرغ و زردچوبه را اضافه کنید و کمی تفت بدید تا بوی ادویه ها بلند شه سپس رب گوجه فرنگی را  اضافه کنید یه دقیقه تفت بدید تا بوی خامی رب گرفته شه .

مرغ را هم به ادویه ها و رب اضافه کنید و کمی تفت دهید و درادامه پوره گوجه فرنگی و نمک و فلفل اضافه کنید و اجازه بدید تا خورشتتون با حرارت ملایم بپزه و جا بیفته ،  ده دقیقه پایانی غوره ها رو با دست یه فشار کوچولو بدید و بعد به خورشت اضافه کنید . نوش جان ...pegah

۱۳۹۴ مرداد ۱۶, جمعه

بستنی تمشک ( black raspberry ice cream )





بستنی تمشک ( black raspberry ice cream )

یعنی اگه گرمای طاقت فرسای فصل تابستون نبود مطمئنا بخاطر میوه های خوشمزه و خاصش و زیبایی دریا و طبیعت و ... از نظر من بهترین فصل می شد :)) ولی حیف بعد از زمستون و پاییز سومین فصل مورد علاقه منه بهارم که بخاطر آلرژی مقام آخرو داره :((( خلاصه میوه های رنگارنگ و خاص و خوشمزه تابستون  واقعااا زیباست یکی از اون خوشگلا هم تمشکه مخصوصا اگه جنگلی باشه و خودم چیده باشم که لذت خوردنش دو چندان می شه  البته این تمشکها را از بازار خریدم و یکی از لذت بخش ترین دسرها که باب میل" آرتا " پسر کوچولومه رو درست کردم یعنی" بستنییییی"  اونم عاشقشه چون بدون اضافه کردن رنگ خوراکی یکی از خوشرنگ ترین بستنی های دنیاست  با من همراه باشید با دستور این بستنی خوشمزه :



مواد لازم:

تمشک 2 پیمانه
شکر 80 گرم
خامه 200 میلی لیتر ( 1 پاکت )


همه مواد رو توی دستگاه غذاساز یا مخلوط کن بریزید و با هم مخلوط کنید .

حالا مواد بستنی را در یک کاسه بریزید و سرش را با سلفون بپوشانید  و توی فریزر بگذارید .

بعد از 1 ساعت از فریزر در آورده و با غذاساز هم بزنید و این کار را 4 مرتبه وهر یک ساعت یکبار انجام دهید بعد هم بستنی آماده سرو کردنه .... نوش جان ...pegah 

۱۳۹۴ مرداد ۱۲, دوشنبه

تارت گلابی زعفرانی ( saffron pear tart )

تارت گلابی زعفرانی ( saffron pear tart )

اینبار هم براتون یه دسر ساده و خوشمزه آوردم . چند روز پیش خواهر شوهرعزیز برام یه عالمه گلابی محلی فرستاده بود که بینهایت خوشمزه بودن و چون زیاد بود  ترجیحا چند تا دسر گلابی خوشمزه درست کردم که نوع زعفرانیش یکی از این دسرهاست . همیشه همه جا گلابی را خرد شده یا اسلایس شده توی تارت استفاده می کنند اینبار خواستم مثلا متفاوت باشه و یکم تم  و حال و هوای ایرانی هم داشته باشه برای همین یه شربت زعفران خوشمزه درست کردمو گلابی ها رو پختم و توی تارت گذاشتم شما می تونید از کرم و خامه برای توی تارت هم استفاده کنید. امیدوارم این دسر خوشمزه رو درست کنید و ازش لذت ببرید یادتون نره اگه درست کردید عکسشو برام بفرستید ...pegah 

مواد لازم :

خمیر تارت ( که می تونید اینجا دستورش را ببینید  و اگه مثل من تعداد گلابی ها تون 6 تاست مواد خمیر را نصف کنید .)

گلابی متوسط  6 عدد
زعفران  خشک 1 قاشق چایخوری
آب 2 لیوان 
شکر 1 لیوان
هل 2 عدد 
پودر پسته برای تزئین 


ابتدا خمیرتون را درست کنید و به مدت 20 دقیقه بهش توی یخچال  استراحت بدید .

آب و شکر را روی حرارت بگذارید تا جوش بیاد بعد هل را بشکنید و به همراه زعفران به شربت اضافه کنید .

گلابی ها را پوست بگیرید و توی شربت بندازید و اجازه بدید با شربت بپزه و رنگ زعفران را به خودش بگیره حدود 20 تا 30 دقیقه  برای گلابی های متوسط کافیه  . 

فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید .

بعدم خمیر تارت را از یخچال درآورده و با وردنه خمیر را باز کنید و توی قالب بگذارید من از قالب کیک یزدی استفاده کردم از هر قالب کوچک دیگه ای هم که دوست دارید می تونیداستفاده کنید .
وقتی خمیر را توی قالب گذاشتید اضافه های خمیر را از لبه قالب جدا کنید و با چنگال روی خمیر را سوراخ کنید .
حالا خمیر را توی فر بگذارید تا به مدت 20 دقیقه کاملا بپزه و طلایی شود .
گلابی ها را از توی شربت دربیارید و بگذارید سرد شه .
تارت آماده شده رو هم از فر درآورده و اجازه دهید سرد شه .
حالا یک عدد گلابی را وسط تارت بگذارید و روش شربت زعفران بریزید و با پودر پسته تزئین کنید . نوش جان ...pegah 


۱۳۹۴ مرداد ۱۰, شنبه

مرغ گریل شده با سس ووسترشر و سیب زمینی تند برشته ( grilled chicken with worcestershire sauce )





مرغ گریل شده با سس ووسترشر و سیب زمینی تند برشته ( grilled chicken with worcestershire sauce )

عجب اسم طولانی ای براش انتخاب کردم  :)) سس ووسترشر یکی از خوشمزه ترین سس هایست که تا به حال تست کردم  مزه اش شبیه به آب سیر ترشیه اونم از نوع چندین ساله ، در واقع این سس یه سس اصیل انگلیسیه  که از ترکیب ملاس ، سرکه مالت جو، سرکه  ، شکر، نمک، ماهی آنچوی، عصاره تمرهندی، پیاز و سیر درست میشه که بعد هر شرکتی با ترکیبات جدید که به اون اضافه می کنه یه سس ترکیبی مخصوص خودش می رسه.... خلاصه  این سس رو از سوپر مارکتهای بزرگ تهیه کنید و اگه تهران زندگی می کنید از بازار بهجت آباد می تونید بخرید عکسشم پایین براتون گذاشتم .


من این غذا رو برای مهمانی خودمانی ای که داشتیم درست کردم  والبته همه مهمانها اهل خوردن و تست غذاهای و مزه های جدید بودند  و خیلی خیلی مورد استقبالشون قرار گرفت ترکیباتی که برای مزه دار کردن مرغ استفاده کردم سس ووسترشر و چیزایی بود که توی منزل موجود بود امیدوارم شما هم از این ترکیب خوشتون بیاد فقط متاسفانه نتونستم عکس دلخواهمو  از این غذا بگیرم چون مهمانها همه منتظر خوردن غذا بودن ;) ... pegah 

مواد لازم  برای مزه دار کردن مرغ:

سینه مرغ 3 عدد
سس ووسترشر 3 قاشق غذاخوری
خردل دیژون 1 قاشق غذاخوری
سس تاباسکو 2 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
آبلیمو ترش 2 قاشق غذاخوری

برای سیب زمینی برشته :

سیب زمینی 500 گرم
روغن زیتون 1/2 پیمانه
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
پودر سیر 1 قاشق مربا خوری
پودر فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری
نمک  به میزان لازم 

اول از سینه های مرغ را روی تخته کار بگذارید و به مکعب مستطیل های ضخیم برش بزنید و توی یک کاسه بریزید و روی آن  سس ووسترشر و خردل و تاباسکو و نمک و فلفل سیاه و آبلیمو ترش بریزید و خوب مخلوط کنید .بعد سر ظرفو ببندید و توی یخچال بگذارید تا به مدت 2 ساعت استراحت کنه .


سیب زمینی های کوچک را با پوست بشویید و از وسط به دو نیم تقسیم کنید . حالا آنها  را با کمی نمک و آب  نیم پز کنید .

فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید .

کف سینی فر کاغذ روغنی بگذارید .

سیب زمینی ها را روی کاغذ روغنی بچینید و روی آنها کمی روغن زیتون بپاشید حالا با زردچوبه و پودر سیر و پودر فلفل قرمز روی سیب زمینی ها را مزه دار کنید اگه لازم بود باز کمی نمک و فلفل سیاه بزنید و بعد سیب زمینی ها را توی فر گذاشته تا به مدت 20 دقیقه برشته شه .

در این فاصله مرغتان را گریل کنید .

ماهیتابه گریل را روی حرارت بگذارید و داخلش کمی روغن زیتون بریزید  بعد مرغها را از مواد مرینیت بیرون بیارید و توی ماهیتابه داغ هر دو طرفشو سرخ کنید .

حالا مرغها را به همراه سالاد دلخواه و سیب زمینی تند برشته سرو کنید .... نوش جان ...pegah