۱۳۹۴ فروردین ۱۱, سه‌شنبه

خوراک مرغ و لوبیا سبز ( chicken and green beans )



خوراک مرغ و لوبیا سبز ( chicken and green beans )

یکی دیگه از غذاهای تنبلونه که در حدود 30 دقیقه حاضر میشه و طعم عالی ای داره این خوراکه ، که بنا به سلیقه اتون می تونید کمی آبدار تر به صورت خورشت هم درست کنید . به شدت پیشنهاد می کنم این خوراک خوشمزه رو بپزید و از مزه خوبش لذت ببرید .منم وقتی وقت کمی برای آماده کردن ناهار دارم سریع دست بکار می شم و این غذا رو درست می کنم .

مواد لازم :

فیله مرغ مکعبی خرد شده 300 گرم
لوبیا سبز آبپز و خرد شده 300 گرم
پیاز 1 عدد بزرگ و ریز خرد شده
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
آب 1 لیوان
زردچوبه ، پودر لیمو عمانی ، ادویه کاری به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم



اول از همه پیازها را در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی رنگ شود بعد نوبت اضافه کردن مرغ  و ادویه هاست خوب تفت دهید تا بوی ادویه بلند شود وقتی رنگ مرغ تغییر کرد و سفید شد ، رب گوجه را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا هم رب با مرغ خوب مخلوط شه و هم بوی خامی رب گرفته شه .
در آخر هم لوبیا سبز را اضافه کنید و هم بزنید و بعد 1 لیوان آب و نمک و فلفل اضافه کنید و درب ماهیتابه را ببندید زیر حرارت را کم کنید تا خوراک شما جا بیفته سپس نوش جان کنید....pegah

۱۳۹۴ فروردین ۱۰, دوشنبه

دسر کنافه با پنیر و سمولینا ( knafeh with cheese and semolina )


کنافه با پنیر و سمولینا( knafeh with  cheese and semolina )

اولین پست بهاری من یه دسر شیرین ، خوشمزه ، خوشگل و آسونه.  قبلا در اینجا آرد سمولینا را به شما معرفی کرده بودم این آرد همونیه که هندی ،پاکستانی  و افغانی ها و اعراب  بهش سمید ، و ترکها بهش  ایرمیک می گن و به انگلیسی و ... هم سمولینا میشه همه اینا رو گفتم چون سری پیش که یه دستور از این آرد  گذاشتم دوستان کلی در موردش سوال کرده بودند :) عکس آرد رو هم می تونید اینجا ببینید . و اما این دسر که با رشته کادایف درست میشه یه دسر بسیار معروفه البته در کشور ترکیه و بین اعراب هم این دسر یکی از معروفترین هاست ، شما می تونید از انواع مختلفی مواد میانی برای داخل این رشته ها استفاده کنید و بعد با یک شهد غلیظ و خوشمزه شیرینی را کاملا مزه دار کنید. خوشبختانه توی ایران شرکت " ای دو " بسته های خام کادایف را به فروش می رسونه که کار را برای درست کردن یه دسر آسون ، هموار کرده و می تونید از سوپر مارکتهای بزرگ تهیه بفرمایید و اما اصل مطلب که دستور این شیرینی عالیه .....


مواد لازم :

رشته کادایف خام نصف بسته یا 400 گرم
کره ذوب و سرد شده 30 گرم
پنیر ماسکارپونه ( خامه ای) 200 گرم
شیر3/4 پیمانه
آرد سمولینا 3 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای شهد:

شکر 2 پیمانه
آب 1 پیمانه
گلاب 2 قاشق غذاخوری
آبلیمو 1 قاشق مربا خوری

پسته خرد شده برای تزئین


اول از همه شهد را آماده کنید چون قراره شهد سرد رو روی کنافه داغ بریزید . پس شکر و آب را روی حرارت بگذارید تا شکر در آب حل شه و بعد از اینکه کمی قوام آمد گلاب را اضافه کنید و در آخر هم برای اینکه شهدتون شکرک نزنه آبلیمو را اضافه کنید و بعد از 2 دقیقه جوشیدن از روی حرارت بردارید و به کناری بگذارید تا سرد شه .


توی قالب های مافین را با کره ذوب شده چرب کنید .
فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید .

حالا مواد میانی کنافه را درست کنید :


سه چهارم از قالب های مافین را با رشته کادایف پر کنید .
بعد شیر را در یک دیگ کوچک بریزید و روی حرارت قرار بدید تا جوش بیاد زیر حرارت رو کم ، سپس آرد سمولینا را اضافه کنید و هم بزنید.


حالا نوبت اضافه کردن پنیر ماسکارپونه است ، اون رو هم اضافه کنید و خوب مواد را با هم مخلوط کنید تا کمی غلیظ بشه .بعد مواد رو از روی حرارت بردارید و به کناری بگذارید تا خنک شه .


یک قاشق غذا خوری از مواد پنیری بدست آمده را وسط  رشته هایی که در قالب مافین ریخته بودید بریزید و بعد روی مواد پنیری را با کمی دیگر از رشته کادایف بپوشانید . اگه مقداری از کره ذوب شده اضافه آمده بود به مقدار کمی روی رشته های کادایف  بریزید و بعد قالب را توی فر بگذارید تا به مدت 15 تا 20 دقیقه دسر بپزد و زیر و روی دسر  طلایی و برشته شود .

کنافه را از فر درآورده و بلافاصله روی آن شربت سرد شده بریزد تا به خورد دسر بره . یادتون باشه اگه شربت گرم باشه دسرتون رو خمیر می کنه .



 اینم یه دسر خوشمزه و شیرین و پنیری که می تونید روی آنرا با پسته خرد شده تزئین کنید . نوش جان ....pegah


۱۳۹۴ فروردین ۹, یکشنبه

کوکوی سیب زمینی خام

کوکوی سیب زمینی خام

بیشتر اوقات من کوکوی سیب زمینی خام رو به این روش درست می کنم و به پیشنهاد دوست خوبم رزی جون قراره دفعه بعد  توش یه حبه سیر بریزم  و بعد درست کنم البته من به دو روش این کوکو رو درست می کنم یا مواد رو توی دست فرم می دم و سرخ می کنم یا با قاشق به صورت کوکوی قاشقی آنرا توی تابه می ریزم و سرخش می کنم . :)

مواد لازم :
سیب زمینی 2 عدد متوسط
پیاز رنده شده و آب گرفته 1 عدد کوچک
تخم مرغ 2 تا 3 عدد
نعنا خشک 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
ادویه به میزان دلخواه

سیب زمینی ها را رنده کنید و آب اضافی آنرا بگیرید بعد با پیاز و نعنا و ادویه و نمک و فلفل و تخم مرغ خوب مخلوط کنید .
توی ماهیتابه روغن بریزید و اجازه دهید داغ شود سپس  از مواد کوکو به اندازه یک قاشق غذاخوری توی روغن داغ بریزید و سرخ کنید ... نوش جان ...pegah

۱۳۹۳ اسفند ۲۷, چهارشنبه

بیسکویت بادامی حاجی فیروز



امسال یعنی آخرهای سال 1393 دوست داشتم برای سال جدید ،  یه آیتم متفاوت بین بیسکویت هام داشته باشم ، یه سنبل زیبا و همیشه شاد ، چیزی که بچه ها دوست داشته باشن و به نظرم حاجی فیروز می تونه یه آیتم و شخصیت شاد و بامزه باشه مخصوصا برای بچه های عزیز. من روی این بیسکویت ها را با رویال آیسینگ رنگ کردم شما می تونید با خمیر فوندانت یا مارزیپان اینکارو کنید که در هر حالت بسیار زیبا خواهد بود . از صمیم قلب عید را به همه شما عزیزانم تبریک می گم  و آرزو می کنم سال 1394 پر از شادکامی و سلامتی و برکت  برای یکایک شما عزیزان دل باشه  :) <3


بیسکویت بادامی حاجی فیروز

مواد لازم :

آرد 2 و 3/4  پیمانه
بادام خام درختی 100 گرم
کره 220 گرم
پودر شکر 3/4  پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
بیکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری
وانیل 1/4 قاشق چایخوری

برای تزئین:

رویال آیسینگ ( می تونید اینجا دستورش را ببینید )
رنگ سیاه خوراکی
رنگ قرمز خوراکی


بادام های خام را به مدت 5 دقیقه در آب داغ بجوشانید تا پوست آن کنده شود سپس بادام های پوست کنده را روی حوله آشپزخانه بگذارید تا خشک شود. حالا بادام ها را با دو قاشق از پودر شکر که در دستور آمده در دستگاه مولینکس بریزید و پودر کنید تا مانند آرد شود .
در یک کاسه آرد و بیکینگ پودر و آرد بادام را با هم مخلوط کنید .

در کاسه همزن پودر شکر و کره را خوب هم بزنید تا کرم رنگ شود .


بعد تخم مرغ را اضافه کنید و خوب هم بزنید در این هنگام وانیل را هم اضافه کنید .
حالا آردهای مخلوط شده را  به بقیه مواد اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا خمیری حاصل شه که به دست نچسبه این خمیر کمی نرم و شل است و از زیاد ورز دادن آن به شدت خودداری کنید. خمیر را در پلاستیک فریزر گذاشته و به مدت 4 ساعت یا یک شبانه روز در یخچال  استراحت دهید .

فر را روی 170 درجه سانتی گراد گرم کنید و کف سینی فر را کاغذ روغنی بندازید .


خمیر را از یخچال درآورده و بین پلاستیک فریزر با وردنه به ضخامت نیم سانتی متر باز کنید . حالا با قالب اشک بزرگ خمیر را قالب بزنید و روی کاغذ روغنی با فاصله از هم آنها را بچینید.

بیسکویت ها را به مدت 12 تا 15 دقیقه در فر بپزید .بعد از فر درآورده و اجازه دهید کاملا سرد شود . طبق روش گفته شده در اینجا آیسینگ را آماده کنید .


وقتی آیسینگ آماده شد در سه کاسه مجزا آنرا تقسیم کنید و به کاسه اول رنگ قرمز ، به کاسه دوم رنگ سیاه اضافه کنید و کاسه سوم را بدون رنگ یعنی سفید بگذارید .

آیسینگ های رنگی را در قیف بریزید و با دقت اول حاشیه ها و بعد داخل بسکویت را طبق تصویر رنگ کنید , بعد اجاز دهید آیسینگ روی بیسکویت خشک شود .من آیسینگ را غلیظ درست کردم چون وقت کافی برای اینکه بمونم و لایه ها خشک شه و بعد رنگ دوم را به بیسکویت اضافه کنم نداشتم امیدوارم استفاده لازم را برده باشید نوش جان ...pegah

رویال آیسینگ ( royal icing )




خوب نوبتی هم باشه نوبت آموزش رویال آیسینگه برای بیسکویت های خوشمزه و متفاوتی که درست کردم بهترین کاور بود می تونید بیسکویت ها و دستورش را اینجا ببینید . دستور های زیادی برای رویال آیسینگ وجود داره ولی نوع معمول و قدیمیش استفاده از سفیده تخم مرغه اگه به سفیده خام حساسیت دارید منتظر یه دستور ساده و بدون تخم مرغ از رویال آیسینگ باشید  که به زودی به وبلاگ اضافه می شه :)

رویال آیسینگ ( royal icing )

سفیده تخم مرغ 1 عدد
کرم تارتار 1/3 قاشق چایخوری
پودر قند 1 پیمانه 


سفیده  تخم مرغ  را هم بزنید وسطهای هم زدن کرم تارتار و کم کم پودر قند را اضافه کنید و بعد از اینکه به غلظت دلخواه رسید دیگه هم نزنید . به همین راحتی .

برای رنگی کردن رویال آیسینگ می تونید بعد از هم زدن و فرم گرفتن سفیده رنگ را به آن اضافه کنید و با قاشق هم بزنید .

 اگه رویال آیسینگتون شل بود بهش کمی پودر قند اضافه کنید و اگه خیلی سفت شده بود به آن چند قطره آب ( به اندازه ای که روان و مناسب کار روی بیسکویت بشه ) اضافه کنید.


برای کار بر روی بیسکویت :

اول از همه بیسکویتتون باید کاملا خنک شه و بعد رویال آیسینگ را توی قیف با ماسوره ای که عکسشو براتون گذاشتم و سوراخ کوچکی داره ، بریزید حالا  اول دور تا دور بیسکویت را دور گیری کنید سپس داخل آنرا کم کم پر کنید و با یک خلال دندان  رویال آیسینگ را روی بیسکویت یک دست کنید .و بعد اجازه دهید رویال آیسینگ خشک شه سپس رنگ بعدی  را اضافه کنید .

 البته من چون خیلی عجله داشتم یک رویال آیسینگ تقریبا غلیظ درست کردم و همینجور که در تصویر می بینید همه رنگها را بدون خشک شدن اضافه کردم اینجوری رنگها با هم تداخل پیدا نکردند و یکجا گذاشتم بیسکویت خشک شه .

اینم از بیسکویتهای خوشگل حاجی فیروز که برای عید درست کردم و می تونید اینجا دستورش را ببینید .


۱۳۹۳ اسفند ۲۶, سه‌شنبه

بیسکویت ونیزی پرتقالی(viennese biscuits)


بیسکویت ونیزی پرتقالی(viennese biscuits)

این بار برای شما دستور پخت بیسکویتی را آوردم که احتیاجی به تخم مرغ ندارد و در واقع اگر با کره گیاهی درست شود یک انتخاب مناسب برای گیاه خواران است. این بیسکویت به صورت سنتی با شکلات ذوب شده تزئین می شود و یکی از مناسب ترین و ترد ترین بیسکویت ، برای عید نوروز است . امیدوارم درست کنید و لذت ببرید.

مواد لازم:

آرد 225 گرم
آرد ذرت 75 گرم
کره نرم شده  250 گرم 
پودر قند 60 گرم
رنده پوست پرتقال 2 قاشق غذاخوری
آب پرتقال یک قاشق غذاخوری



فر را روی 170 درجه سانتی گراد گرم کنید.
کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.
آرد و آرد ذرت را با هم مخلوط کنید. کره را به همراه پودر قند هم بزنید تا نرم و لطیف شود.


آردها، یک قاشق ازپوست پرتقال و بعد آب پرتقال را به کره اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا با هم مخلوط شوند، یادتان باشد از هم زدن بیش از اندازه مواد بپرهیزید چون بیسکویت به روغن می افتد، به اندازه ایی هم بزنید که آرد با کره مخلوط شود. در یک قیف قنادی، ماسوره شکوفه بگذارید و داخل قیف را با مواد بیسکویت پر کنید .


 بعد به صورت ساده و به اندازه یک انگشت روی کاغذ روغنی از مواد بیسکویت بریزید. سینی را در فر گذاشته و به مدت 15 تا 20 دقیقه بیسکویت ها را بپزید، بعد آنها را از فر درآورده و بگذارید سرد شوند، در انتها سر بیسکویت ها را در شکلات ذوب شده بزنید و با یک قاشق  رنده پوست پرتقال باقیمانده روی آنها را تزئین کنید...نوش جان و پیشاپیش سال نو مبارک ....pegah

۱۳۹۳ اسفند ۱۵, جمعه

پنکیک کدو حلوایی با شیرعسل (pumpkin pancakes with condensed milk)


پنکیک کدو حلوایی با شیرعسل (pumpkin pancakes with condensed milk)


کدو حلوایی برای آن دسته از افرادی که به زیبایی و سلامت پوست خود اهمیت می دهند، یک مراقب پوست قدرتمند و بی نظیر است. کدو به علت دارا بودن اسید طبیعی میوه، قادر به برطرف کردن سلول های مرده و درخشان کردن پوست می باشد. از آن جایی که این میوه حاوی بتاکاروتن است، از پوست در برابر تشعشعات ماوراء بنفش محافظت می کند. همچنین کدو به علت داشتن اسیدهای چرب، برای بر طرف کردن چین و چروک پوست بسیار مفید است.

بعد از این همه خواص فوق العاده ایی که در مورد کدو حلوایی نوشتم واقعا حیف است یک روز پر نشاط را با خوردن کدو حلوایی شروع نکنم، به همین دلیل دستور یک صبحانه مقوی و عالی خصوصا برای بچه ها را برایتان می نویسم. معمولا غذاهایی که با این دسته از صیفی جات و میوه ها درست  می شود، از نظر بچه ها زیاد جذاب و خوشمزه نیست ولی به شما قول می دهم با درست کردن این پنکیک بچه ها از خوردن آن لذت می برند.



پنکیک کدو حلوایی با شیرعسل (pumpkin pancakes with condensed milk)

مواد لازم:

پوره کدوحلوایی دو پیمانه
آرد سه چهارم پیمانه
شیر عسل یا عسل نصف پیمانه
تخم مرغ بزرگ دو عدد
بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
دارچین یک قاشق مربا خوری
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری

اول از همه پوره کدوحلوایی را درست کنید که می تونید اینجا دستورشو ببینید .


بعد در یک کاسه آرد، بیکینگ پودر، وانیل و دارچین را با هم مخلوط کنید.توی یک  کاسه دیگه پوره کدوحلوایی،  شیر عسل و تخم مرغ ها را با همزن دستی بزنید تا با هم خوب مخلوط شه.

حالا مخلوط آرد را به مخلوط کدو حلوایی اضافه کنید و کمی هم بزنید تا یک دست شه.

در آاخر هم یک ماهیتابه کوچک را با کمی روغن مایع چرب کنید و از مواد پنکیک، مقداری درون تابه ریخته و آن را سرخ کنید. وقتی یک طرف پنکیک سرخ شد طرف دیگر آن را هم سرخ کرده و با مقداری شیرعسل روی آن را تزیین و سرو کنید.